اتحاديه ورزش سه گانه آسياي ميانه تشكيل مي گردد

: : نشست روساي فدراسيون هاي ورزش سه گانه آسياي ميانه در قرقيزستان

:: اتحاديه ورزش سه گانه آسياي ميانه تشكيل مي گردد

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش سه گانه؛ همزمان با برگزاري مسابقات قهرماني آسياي ميانه در قرقيزستان نشست مشترك فدراسيون هاي اين منطقه با حضور روساي فدراسيون هاي ايران، قزاقستان، ازبكستان و قرقيزستان تشكيل شد.

در اين ديدار با موافقت طرفين مقرر شد كه با توجه به لزوم پشتيباني رسمي از اقدامات فدراسيون هاي منطقه اتحاديه اي براي ورزش سه گانه آسياي ميانه با عضويت كشورهاي منطقه تشكيل گردد. با پيشنهاد سردار صبور رئيس فدراسيون كشورمان و موافقت حاضرين در جلسه مقرر شد اساسنامه اين اتحاديه توسط فدراسيون ايران تهيه و پس از بررسي و تصويب فدراسيون هاي منطقه براي تصويب و امضاي نهايي به هيئت اجرايي كنفدراسيون آسيا (ASTC) در نشست آتي اين هيئت كه همزمان با بازي هاي آسيايي جاكارتا برگزار مي گردد، ارائه گردد.

از ديگر موضوعات مطرح شده در اين نشست پيشنهاد قرقيزستان و قزاقستان براي پيوستن كشور مغولستان به كشورهاي منطقه آسياي ميانه بود كه با توجه به موانع قانوني براي اين پيشنهاد مقرر شد آقاي صبور طي مذاكره و مكاتبه با ASTC، موضوع مذكور را مطرح نمايد تا در صورت امكان شرايط براي حضور مغولستان در آسياي ميانه فراهم گردد.

رئيس فدراسيون ورزش سه گانه ايران در اين ديدار با اشاره به اين كه اغلب مسابقات آسيايي در كشورهاي شرق آسيا برگزار مي گردد و با توجه به بعد مسافت كشورهاي آسياي ميانه، عنوان كرد كه مي بايست كمك هاي مالي كنفدراسيون آسيا در خصوص اعزام به مسابقات براي كشورهاي آسياي ميانه، بيشتر از كشورهاي شرق قاره باشد. ايشان اين پيشنهاد را در جلسه پيشين هيئت اجرايي كنفدراسيون در هنگ كنگ نيز مطرح نمودند.

در اين ديدار آقاي صبور از لزوم برگزاري دوره ها و كمپ هاي آموزشي مربيان و ورزشكاران سخن گفت و تاكيد كرد كه شايسته است اين دوره ها در كشورهاي مختلف برگزار گردد و كليه هزينه ها بجز تهيه بليط بر عهده كشور ميزبان باشد. در اين خصوص مقرر شد مسئولين فني كشورهاي آسياي ميانه بتوانند در دوره هاي آموزشي مربوطه كه در هر يك از كشورهاي منطقه برگزار مي گردد، شركت نمايند.

از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه دعوت از كشورهاي تاجيكستان و تركمنستان براي راه اندازي ورزش سه گانه بود كه مورد موافقت حاضران قرار گرفت. هم چنين موافقت گرديد كه با كمك به فدراسيون افغانستان براي حل مشكلات خود با كنفدراسيون آسيا اين كشور را براي فعاليت در ورزش سه گانه ياري رسانند.


منبع :

تعداد بازدید : 158 - کد خبر : 2673 - تاریخ خبر : 18 تير 1397 - 08:3:19

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com