محمديان: زمينه را براي حضور بانوان فراهم كنيم. در تورنمنت ‌هاي آسيايي دست‌ مان براي اعزام بانوان باز است

: : مجمع عمومي ساليانه فدراسيون ورزش سه گانه برگزار شد

:: محمديان: زمينه را براي حضور بانوان فراهم كنيم. در تورنمنت ‌هاي آسيايي دست‌ مان براي اعزام بانوان باز است

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش سه گانه؛ مجمع عمومي سال 95 و 96 فدراسيون به رياست دكتر فريبا محمديان معاون محترم توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، محمدعلي صبور رئيس فدراسيون، روساي هيئت هاي استاني و نمايندگان ورزشكاران، مربيان، داوران، نهادها و سازمان ها در محل آكادمي ملي المپيك برگزار گرديد.

هم چنين در اين مجمع كه به دبيري دكتر صفري دبير فدراسيون برگزار شد حسين كهنداني به عنوان نماينده كميته ملي المپيك، خسروي معاون دفتر امور مشترك فدراسيون ها و مهدي مستجاب الدعوه رئيس امور مجامع وزارت ورزش و جوانان نيز حضور داشتند.

در ابتداي مجمع مطابق روال عادي برگزاري مجامع آقاي صبور خلاصه اي از عملكرد فدراسيون در سال هاي 95 و 96 را ارائه نمود و در ادامه گزارش حسابرسي از نحوه عملكرد مالي فدراسيون در سال هاي مذكور را به سمع رئيس و اعضاي مجمع رسيد. پس از ارائه گزارش حسابرسي، خزانه دار و بازرس فدراسيون نيز گزارش خودر از نحوه فعاليت و وضعيت مالي و اداري فدراسيون ارائه دادند كه با پرسش چند تن از اعضا و توضيحات ارائه شده به تاييد اكثريت اعضاي مجمع رسيد.

در ادامه رئيس مجمع خانم دكتر محمديان به ايراد سخن پرداخت. وي گفت: مديريت در فدراسيون‌هاي ورزشي با مديريت در ساير دستگاه‌هاي اداري و دولتي متفاوت است و از اين نظر قابل قياس نيست. فدراسيون ها در سراسر دنيا نهادهاي غير دولتي هستند تا بتوانند از مابع غير دولتي براي كمك به فعاليت هاي اجتماعي بزرگي به نام ورزش استفاده و آن را تبديل به ارزش افزوده كنند.

وي افزود: ساختار فدراسيون‌ ها در ايران منحصر به فرد است. اين كه در ايران دولت تاكيد كرد كه فدراسيون ها نهادهاي عمومي غير دولتي باشند براي اين است كه بتواند به فدراسيون ها كمك كند. اگر بحث پول ‌سازي در فدراسيون سه گانه شكل جدي به خودش نگرفته است به اين دليل است كه رشته سه‌ گانه تبديل به صنعت نشده است. ما همه تلاش‌ خود را مي‌كنيم تا فراتر از توان‌ مان به اين رشته كمك كنيم و اين ديدگاه در همه معاونان وزارت ورزش و جوانان وجود دارد اما كمك‌ هاي مالي تنها كمك هستند و اين استراتژي ‌هاي كلان هستند كه مي‌تواند به اين رشته ورزشي كمك كنند. او در ادامه صحبت‌ هايش با اشاره به برخي از استراتژي ‌هاي مفيد و موثر در كمك به اين رشته گفت: استان‌ هاي داراي مناطق آزاد بايد از اين ظرفيت استفاده كنند چرا كه در اين مناطق موانع بر سر راه مراودات بين‌المللي وجود ندارد و كارها راحت ‌تر پيش مي‌رود.

محمديان در ادامه در خصوص مشكلات مربوط به گسترش رشته سه‌گانه ابراز داشت: در رابطه با بحث ترويج و رسانه اي كردن اين رشته نيز معضلاتي وجود دارد كه مختص به رشته سه گانه نيست. خانم كاسادو رئيس فدراسيون جهاني سه گانه كه با نفوذ آقاي صبور به ايران آمد نيز پس از ملاقات با مسئولان ورزش كشورمان گفت كه رشته سه گانه در اروپا و آمريكا يك رشته عمومي و مردمي است اما در ايران رشته سه گانه هنوز تبديل به رشته مردمي و عمومي نشده است. در حال حاضر رشته مردم پسند در ايران هنوز فوتبال است و خبري از رشته‌هاي پايه نيست و بايد تلاش زيادي كنيم تا اين رشته در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان زمان بيش ‌تري را به خود اختصاص دهد. انجام اين هدف با اجراي طرح ‌هايي فراتر از برنامه‌ هاي جاري امكان‌ پذير است. فدراسيون ‌هاي مختلف در استان‌ ها بايد تلاش ‌شان بر هم ‌افزايي باشد و اگر يك سالن در يك شهر وجود دارد مي‌توانند با اقناع كردن مديران كل مشكلات را حل كنند.

معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاكيد كرد: هيئت‌هاي استاني بايد بتوانند معاونان ورزش استان را با توجه به تقويم سالانه مصوب فدراسيون ملزم به همكاري كنند چرا كه هيئت ‌هاي استاني دست ‌شان باز است و از ضريب نفوذ بالايي در شهرها برخوردارند. ماده 94 برنامه ششم توسعه يك بحث فوق العاده و بي نظير در تزريق بودجه به ورزش كشور است كه شامل 27% از 9% ماليات بر ارزش افزوده كشور مي باشد. لذا شما روساي هيئت ها بايد بتوانيد با تقويم سالانه هيئت استاني مديران كل ورزش استان را قانع كنيد تا رشته شما در زمره 15 رشته طرح آمايش استاني قرار بگيرد تا از آن رديف بودجه بهرمند گرديد. مطمئن باشيد وزارت ورزش و جوانان به اندازه هيئت‌ هاي استاني در جذب منابع مالي در شهرها قدرت ندارد. وي افزود: باز هم تأكيد مي‌كنم كه رويكرد مديران در سال ۹۷ بايد بر مبناي مديريت بخش اجتماعي نه به صورت خصوصي و نه به صورت دولتي باشد.

محمديان درباره استفاده از دانش و تجربيات مربيان خارجي نيز گفت: درباره جذب مربيان خارجي، فدراسيون‌ها بايد پس از شناخت و ارزيابي كامل فرد مورد نظر را انتخاب كنند و مطمئنا در چنين شرايطي وزارت ورزش و جوانان نيز به فدراسيون كمك مي‌كند. وي در پاسخ به درخواست يكي از اعضا در مورد بيمه ورزشكاران در آب هاي آزاد گفت: حتما پيگيري‌هاي لازم را پس از صحبت با دكتر نوروزي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي انجام خواهيم داد.

محمديان در ادامه صحبت‌هايش درباره بخش بانوان در رشته سه‌ گانه گفت: هدف از دعوت رئيس فدراسيون جهاني به ايران اين بود كه بتوانيم فرآيند برگزاري اين رشته براي بانوان را مقداري تغيير دهيم تا بانوان ايراني حضوري فعال و پررنگ داشته باشند و با صيانت از ارزش‌هايي كه همه بانوان به آن‌ها اعتقاد دارند در رقابت ‌ها حضور پيدا كنند. سعي مي‌كنيم زمينه را براي حضور پررنگ بانوان فراهم كنيم. دست‌مان براي اعزام بانوان در تورنمنت ‌هاي آسيايي باز است اما در رقابت ‌هايي هم ‌چون بازي‌هاي آسيايي و المپيك كه محلي براي كسب تجربه نيستند بايد راهكارهاي بهتري را انديشيد.

در پايان مجمع از هيئت هاي برتر استاني در سال 96 با تقديم هدايا توسط خانم دكتر محمديان تقدير شد.


منبع :

تعداد بازدید : 550 - کد خبر : 2662 - تاریخ خبر : 7 تير 1397 - 11:22:36

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com