مصاحبه با محمد مهدي رحمتي قهرمان مسابقات سه گانه بزرگسالان كشور اسفند 95 در جزيره قشم

: :

:: مصاحبه با محمد مهدي رحمتي قهرمان مسابقات سه گانه بزرگسالان كشور اسفند 95 در جزيره قشم

محمدمهدي رحمتي قهرمان ارزنده سه گانه كشورمان كه از رده نوجوانان ورزش سه كانه را آغاز نموده و تا كنون عناوين و افتخارات بسياري را كسب نموده است در مسابقات اخير قهرماني كشور كه در جزيره قشم برگزار گرديد موفق به كسب مقام نخست و مدال طلا گرديد. او پيش از اين نيز در رده هاي سني مختلف قهرماني كشور موفق به كسب 6 مدال طلا و هم چنين دو طلا در رقابت هاي نيروهاي مسلح كشور شده است.

به مناسبت قهرماني وي در رقابت هاي اخير روابط عمومي فدراسيون مصاحبه اي را با ايشان انجام داده است كه در ادامه خواهيد خواند:

- آقاي رحمتي ضمن عرض سلام و تبريك بابت قهرماني شما در رده بزرگسالان قهرماني كشور، برايمان از مسابقات بگيد. آيا فكر مي كرديد كه قهرمان بشيد؟

* من هم خدمت شما سلام عرض مي كنم و متشكرم. بله با توجه به تمرينات سختي كه در هفت هفته پشت سر گذاشته بودم و ركوردهايي كه كسب كردم بويژه در بخش دوچرخه سواري مطمئن بودم كه اگر مشكل خاص و غير مترقبه اي پيش نيايد حتما اول مي شم كه خدا را شكر اين توفيق به دست آمد.

- رقباي اصلي شما در اين دوره از مسابقات چه كساني بودند و در كل ساير حريفان را چطور ديديد؟

* از بهترين رقيبان آقاي احسان امينيان هستند كه امسال با توجه به مسايل شخصي در مسابقات شركت نكردند و آقاي نويد سليمي پور كه هر دو از بهترين قهرمانان كشور هستند. البته حتي اگر آقاي امينيان شركت مي كردند هم با احترام به ايشان مطمئن بودم كه اول مي شوم چون ركوردهاي شناي من بسيار خوب بوده در اين مدت و مي توانستم حاشيه امني در شنا براي خودم فراهم كنم چرا كه در سه گانه ابتدا شنا، سپس دو و دوچرخه به ترتيب بيشترين اهمييت را دارند البته آقاي عباس نژاد هم كه چند سال است بين سه يا چهار نفر اول حضور دارند در اين مسابقات خيلي خوب بودند.

- از تمرينات و مراحل آماده سازي براي حضور در مسابقات بگيد؟

* با توجه به اين كه من سرباز هستم از برنامه اي كه پيش بيني كرده بودم چند روز عقب افتادم ولي با اين وجود از 12 دي ماه به مدت هفت هفته به سختي تمرين كردم كه هر هفته 10 الي 12 جلسه بسته به نوع و ميزان فشار تمرينات، تمرين كردم كه شامل 4 الي 5 نوبت شنا، سه جلسه دوچرخه سواري و 2 تا 4 جلسه هم دو در هفته داشتم كه هر نوبت شنا حدود 4 الي 5 كيلومتر بود كه در مجموع حدود 124 كيلومتر شنا كردم. تمرينات سرعتي دوچرخه سواري حدود 30 تا 40 كيلومتر هر نوبت و هوازي حدود 80 تا 100 كيلومتر بود. براي دو سرعتي حدود 6 تا 9 كيلومتر و هوازي 15 تا 20 كيلومتر تمرين كردم.

- روند برگزاري مسابقات امسال را چطور بود، مشكل خاصي كه وجود نداشت؟

* خدا را شكر همه چيز به خوبي برگزار شد. فقط در كيلومتر 4 دوچرخه سواري دوچرخه پنچر شد كه كمي از نظر زماني مرا عقب انداخت ولي در مجموع قشم ميزبان خوبي براي مسابقات بود و مسابقات خيلي بهتر از سال هاي گذشته برگزار شد و از نظر سطح فني هم ورزشكاران بهتر از سال هاي گذشته ظاهر شدند. فقط اميدوارم جوايز مسابقات بويژه در بخش بزرگسالان با توجه به مشكلات خدمتي و كار و هزينه اي كه براي تمرينات مي كنند بيشتر شود. متاسفانه امسال شاهد كاهش ميزان جوايز قهرمانان بوديم. البته در اين بخش فدراسيون تمام تلاش خود را كرده است ولي در صورت جذب اسپانسرهاي بهتر انگيزه مضاعفي براي ورزشكاران ايجاد و رقابت ها جذاب تر برگزار مي شد. خيلي از فدراسيون ها مثل فدراسيون دو و ميداني جوايز به مراتب بيشتري براي ورزشكاران در نظر مي گيرند و خوبه كه فدراسيون سه گانه هم دست كم حمايت معنوي از ورزشكارن را بيشتر كند تا سبب ايجاد روحيه و انگيزه در آنان شود.

- حالا كه مسابقات قهرماني كشور به پايان رسيده هدف بعدي شما چيست؟

* در حال حاضر فقط به مسابقات قهرماني آسيا فكر مي كنم كه 30 تير ماه در اندونزي آغاز مي شود. چون مسابقات قهرماني آسيا سال آينده خيلي مهم است چرا كه معيار و ملاك بازي هاي آسيايي جاكارتا و بازي هاي ورزش هاي ساحلي است. به همين دليل من در اين 5 ماه باقي مانده تا آغاز مسابقات تمام تمركزم را روي شنا مي گذارم چون دوچرخه و دو با توجه به ركوردهاي اخيرم مي دانم كه مي توانم جزو 5 تا 6 نفر آول آسيا باشم و فقط بايد روي ركورد شنا تمركز كنم.

- انتظار شما از فدراسيون براي رقابت هاي قهرماني آسيا چيست؟

* در اين رابطه فدراسيون اگر بتواند اردوهاي بلند مدت و دست كم 21 روزه تا شروع مسابقات قهرماني آسيا برگزار كند و يا يك مربي سطح يك يا سطح دو بين المللي را به كار بگيرد و با توجه به فاصله بسيار خوب مسابقات قهرماني كشور امسال و قهرماني آسيا در سال آينده در صورت ارتقاء ركوردهاي شنا مي توانيم براي اولين بار در رده بزرگسالان جزو 5 تيم اول آسيا قرار بگيريم. به عنوان مثال كشور فيليپين يا هنگ كنگ كه در سال هاي گذشته جايگاهي در سه گانه نداشتند با استخدام مربيان خوب بين المللي توانستند در قاره آسيا صاحب سكو شوند. پيش از اين و در سال هاي گذشته اين فاصله خيلي كم بود و امكان ريكاوري و تمرينات و اردوهاي مفيد وجود نداشت. اگر نتوانيم در اين رقابت ها خوب ظاهر شويم با توجه به فعاليت ساير فدراسيون ها براي اعزام ورزشكار به بازي هاي آسيايي اندونزي حضور ما در آن رقابت ها منتفي مي شود.

- سطح فني مربيان داخلي را در حال حاضر چگونه مي بينيد؟

* با توجه به دانش و امكانات موجود در مدت اخير بهترين نتايج را كسب كرده ايم. سطح فني مربيان ايراني خوب است ولي قطعا نياز به دوره هاي آموزشي بيشتر براي ارتقاء سطح علمي و فني آنان داريم. در اين سال ها آقاي منصور زاده خدمت خوبي به سه گانه در بخش شنا كردند. آقاي عزيزي هم در بخش دو و دوچرخه بسيار به ما كمك كردند به خصوص به خود من براي تمرينات اخير براي شركت در مسابقات قهرماني كشور ولي با اين وجود ما نياز به كمپ هاي طولاني مدا در كشورهايي مثل اسپانيا و پرتغال داريم كه مسلما خيلي مي تواند به ارتقا سطح فني مربيان و ورزشكاران ما كمك كند.

_ آقاي رحمتي از اين كه در اين مصاحبه شركت كرديد متشكرم، در پايان اگر صحبت خاصي داريد بفرماييد؟

* اميدوارم رسانه ها و صدا و سيما به اين ورزش سخت و مفرح و جذاب بيشتر بپردازند و انگيزه بيشتري در ورزشكاران سه گانه ايجاد كنند. در پايان هم لازم مي دانم از پدر و مادرم برا حميات هاي بي دريغشان تشكر مي كنم. هم چنين از آقايان عزيزي و احمدي مربيان خوبم كه زحمت فراواني براي من كشيدند و در بحث خدمت سربازي كمك شاياني به من كردند.از رئيس هيئت شهر كرد آقاي ملك پور هم تشكر مي كنم كه با وجود مشكلات و حواشي فراوان موفق به اعزام تيم شدند و نتيجه خوبي هم گرفتند. جا دارد از حمايت هاي شركت جاينت نيز تشكر كنم و از رياست و كادر اجرايي فدراسيون هم تشكر ويژه مي كنم براي زحمات بي وقفه اي كه براي برگزاري اين مسابقات كشيدند كه نتيجه آن را در روند مطلوب برگزاري مسابقات شاهد بوديم كه البته جاي زيادي براي بهتر شدن دارد. از شما هم براي انجام اين مصاحبه تشكر مي كنم.


منبع :

تعداد بازدید : 756 - کد خبر : 2338 - تاریخ خبر : 10 اسفند 1395 - 15:43:40

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com