كسب مقام چهارم آسيايي براي اولين بار توسط بانوي سه گانه كار ايراني

: : ريسك بزرگ بانوي سه گانه كار در مسابقات قهرماني غرب آسيا

:: كسب مقام چهارم آسيايي براي اولين بار توسط بانوي سه گانه كار ايراني

بانوي ورزشكار سه گانه كار ايراني با لباس معمولي دو و دوچرخه سواري شنا كرد و چهارم شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون سه گانه ، شكوه طياره خواجويي بانوي ورزشكار سه گانه كار ايراني كه در مسابقات قهرماني سه گانه غرب آسيا در كشور اردن شركت كرده بود ، توانست به مقام چهارم اين مسابقات دست پيدا كند و براي اولين بار ورزش سه گانه ايران را در رشته بانوان صاحب ركورد كند.

طياره خواجويي در اين زمينه به سايت فدراسيون سه گانه گفت: من به شخصه علاقه زيادي به رشته سه گانه دارم و قبل از مسابقات قهرماني غرب آسيا به مربيانم گفته بودم كه اگر شرايط مهيا شود بتوانم در رشته سه گانه شركت كنم. اما اين اتفاق نيفتاد و من هم در رشته دوگانه به همراه 8 بانوي ديگر تمرينات دوگانه را انجام داديم.

وي اظهار داشت: با توجه به علاقه خيلي زيادم به رشته سه گانه ، حتي تصميم داشتم با هماهنگي فدراسيون سه گانه در اين مسابقات به صورت آزاد شركت كنم ولي چون قبل از مسابقات گفتند در اين رشته شركت كننده اي نيست من هم به ناچار تمرينات دوگانه را پي گرفتم. وقتي هم در اردن و قبل از مسابقات شنيديم كه شرايط شركت در اين رشته براي حضور من فراهم است ، دوستان و مربيان و مسئولان فدراسيون پيشنهاد و تشويق كردند كه من در اين رشته شركت كنم. علي رغم اينكه اگر در دوگانه شركت مي كردم ، به طور حتم جزو نفرات اول تا سوم مي شدم ولي با وجود اين ترغيب شدم تا در رشته سه گانه به رقابت بپردازم.

خواجويي افزود: سه روز مانده به مسابقه به من گفتند كه مي تواني و من هم فقط با دو روز تمرين وارد مسابقه شدم و در شرايط خيلي سخت به مقام چهارم اين رشته رسيدم.

اين بانوي ورزشكار سه گانه كار كه در سال هاي قبل تمرينات خود را در زمينه رشته سه گانه ادامه مي داد و حدود يك سال پيش تغيير رشته داده بود ، فقط با دو مرحله تمرين در دريا و با لباس ورزشي دوگانه دو و دوچرخه سواري ، دست به ريسك بزرگي زد و به خط استارت رفت و با همان لباس به شنا پرداخت و با همان لباس هم با دوچرخه ركاب زد و دويد تا از خط پايان گذشت.

او در اين مورد مي گويد: من يك سال بود كه تمرين شنا نداشتم و مربي ام هم كه در اردن حضور داشت و نسبت به عملكردم نظاره مي كرد ، به همراه ساير مربيان زن و مرد حاضر در اردن شجاعت و جسارت مرا به رخم كشيدند و تشويق كردند تا در اين رشته شركت كنم. حتي مسئولان فدراسيون هم گفتند اگر از خط پايان بگذري افتخار بزرگي است. با اين وجود وارد خط استارت شدم و در كنار ورزشكاران داراي شرايط كاملا حرفه اي از كشورهاي مختلف ايستادم و وارد آب شدم . از آنجايي كه لباس معمولي داشتم و كمي شنا را برايم سخت مي كرد اما مسابقه را ادامه دادم و با اينكه جايي براي تعويض لباس نبود با همان لباس خيس سوار دوچرخه شدم و ركاب زدم و دويدم تا از خط پايان گذشتم.

طياره خواجويي ضمن اشاره به اين موضوع كه اگر ورزشكار تونسي تبعه اردن نبود به مقام سوم مي رسيدم وروي سكو مي رفتم گفت: با توجه به اينكه در رشته سه گانه بانوان ، شركت كننده هايي از كشورهاي مختلف آسيايي ، اروپايي و آفريقايي حضور داشتند من در بين تمام شركت كننده ها به مقام هفتم رسيدم و در بين كشورهاي آسيايي و مسابقه اصلي قهرماني غرب آسيا مقام چهارم را بدست آوردم.

شايان ذكر است كه شكوه طياره خواجويي پس از شيرين گرامي ورزشكار سه گانه كار بين المللي ، توانست براي اولين بار به عنوان بانوي سه گانه كار ايراني در مسابقات آسيايي شركت و صاحب ركورد در رشته سه گانه بانوان شود.


منبع :

تعداد بازدید : 712 - کد خبر : 2276 - تاریخ خبر : 1 آذر 1395 - 15:0:0

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com