گرامي: مسابقات ورزشي محل عشق و احترام انسانها به همديگر است

: : يك زن محجبه ايراني از خط پايان مردان آهنين گذشت

:: گرامي: مسابقات ورزشي محل عشق و احترام انسانها به همديگر است

كمتر كسي باور مي كند كه يك نفر بتواند 13 ساعت متوالي ؛ (4500 متر) شنا كند، (120 كيلومتر) ركاب بزند و (30كيلومتر) بدود و بدون خستگي و با يك لبخند و تبسم شادي بر مشكلات طاقت فرسا و سخت فائق آيد و از خط پايان مردان آهنين بگذرد. نكته جالب اينكه اين شخص يك زن باشد و در كنار مردان آهنين بتواند رقابت كند و دوام بياورد.اما اين اتفاق افتاد و در يك تورنمنت رسمي مردان آهنين به نام آيرونمن ، يك دختر ايراني به نام شيرين گرامي با بجا گذاشتن ركورد 13 ساعت و 11 دقيقه و 7 ثانيه توانست در رده سني 25 تا 29 سال زنان با عبور از خط پايان در رتبه 54 مسابقات قهرماني مردان آهنين قرار گيرد.

نكته بارز و قابل تامل در مورد شيرين گرامي استفاده او از لباس و پوشش كامل و اسلامي بوده كه با تلاش زياد خود وي و مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون سه گانه ايران و مكاتبات و نامه نگاري هاي فراوان با اتحاديه جهاني سه گانه و برگزار كنندگان سمج چنين مسابقاتي صورت گرفته و وي توانست با حجاب ورزشي در مسابقات شركت كند و تماشاگران ، ورزشكاران و حتي خود مسئولان برگزاري مسابقات را به حيرت وادارد.

يك خبرگزاري اروپايي در مورد اين ورزشكار نوشت: شيرين گرامي با حضور خود در مسابقات سه گانه هاوايي تبديل به الگو و نمادي از سازش فرهنگ پوشش اسلامي با مسابقات ورزشي در سطح جهاني خواهد بود.

روز نامه گاردين بيشتر به نوع پوشش و لباس او پرداخته و اينكه گرامي با پوشاندن سر و تمام بدن خود چگونه با بادهاي شديد هاوايي مقابله كرده و رطوبت بالاي 70 درجه را تحمل نموده و همچنين سايش لباس بر بدنش در هنگام تعريق و تلاش فراوانش بر روي دوچرخه و هنگام دويدن را آزمون سختي دانسته و برقراري تعادل با اين وضعيت را براي او يك نوع ساز و برگ مبارزه قلمداد كرده است.

شيرين گرامي 26 ساله و ساكن لندن است ولي خود را همواره يك ايراني معرفي مي كند و دوست دارد به عنوان يك زن ايراني در مسابقات شركت كند و اصرار دارد تا با لباس كامل اسلامي وارد مسابقات شود و در كنار ساير ورزشكاران زن دنيا به رقابت بپردازد.

او پيش از اين در مسابقات مختلف ورزش سه گانه لندن ومسابقات جهاني شركت كرده و درخشيده است اما حضورش در مسابقات حرفه اي مردان آهنين در هاوايي آمريكا نامش را سر زبان ها انداخته و خبرگزاري ها و روزنامه هاي مهم جهان از جمله گاردين و ديلي نيوز و... در باره او مطالب زيادي نوشته اند.

اين دختر ورزشكار ايراني در سپتامبر سال 2013 از سوي اتحاديه بين المللي ورزش سه گانه مجوز حضور در مسابقات اين رشته را با حجاب كامل اسلامي گرفت و در رقابت هاي قهرماني جهان در هايدپارك لندن شركت كرد. او در اين مسابقات در كنار صدها ورزشكار از 83 كشور دنيا به رقابت پرداخت و توانست از خط پايان بگذرد . اين در حالي است كه در مسابقات سه گانه جهاني خيلي از شركت كنندگان پس از طي مسافتي از دور مسابقات خارج مي شوند و توان ادامه آن را ندارند. با اين وجود شيرين گرامي نخستين بانوي محجبه جمهوري اسلامي ايران است كه توانسته مسافت 4500 متر شنا را در 1 ساعت و 9 دقيقه و 8 ثانيه طي كند، 120 كيلومتر را در 6 ساعت و 50 دقيقه و 7 ثانيه ركاب بزند و 30 كيلومتر را در 4 ساعت و 56 دقيقه و 27 ثانيه بدود و مهمتر از همه اينكه با موفقيت و بدون خطا از خط پاياني بگذرد كه خيلي از مردها هم توان عبور از آن را ندارند.

خود شيرين گرامي در اين مورد مي گويد: به نظر من نوع پوشش الزاما به عنوان يك مانع نيست. با فناوري هاي پيشرفته امروز مي توان لباس هايي طراحي كرد كه هم بشود ورزش كرد و هم بدن خود را پوشاند. من در اين مسابقات فوق العاده كنجكاو هستم تا تاثير نوع پوششم را بر فعاليت هاي ورزشي ام ببينم.

و اين تاثير به عينه ثابت شد و خيلي از افراد حاضر در اين مسابقات و مسئولان و حتي تماشاگران نسبت به عملكرد شيرين گرامي نگاه تحسين برانگيزي داشتند و خبرگزاري ها و روزنامه هاي زيادي از جسارت و تعهد او بر اعتقادات مسلمانان بويژه ورزشكاران زن ايراني مقاله و مطلب نوشتند.

شيرين گرامي پس از پايان مسابقات به سايت رسمي مردان آهنين گفت: حضور در اين مسابقات برايم بسيار ارزشمند بود. از همه كساني كه حمايتم كردند تا به اين خواسته ام برسم بسيار تشكر مي كنم. ورزش براي من هميشه محل كنار هم قرار گرفتن انسانهاي مختلف است. چرا كه فكر مي كنم مسابقات ورزشي محل عشق و احترام انسان ها به همديگر است.

شايان ذكر است كه سايت فدراسيون سه گانه گفتگوي مفصلي را با اين بانوي ورزشكار و قهرمان انجام داده كه بزودي از طريق سايت فدراسيون سه گانه منعكس خواهد شد.


منبع :

تعداد بازدید : 414 - کد خبر : 2254 - تاریخ خبر : 4 آبان 1395 - 11:11:32

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com