هدف اصلي ما توسعه ورزش همگاني است / بين 180 كشور جهان رتبه 104 را داريم!

: : در نشست تخصصي زن ، ورزش ، رسانه مطرح شد:

:: هدف اصلي ما توسعه ورزش همگاني است / بين 180 كشور جهان رتبه 104 را داريم!

نشست تخصصي زن ، ورزش ، رسانه صبح امروز در آكادمي ملي المپيك مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون سه گانه ، نشست تخصصي زن، ورزش، رسانه از ساعت 9 صبح امروز با حضور معاون امور بانوان وزارت ورزش، معاون فرهنگي وزارت ورزش ، نواب رئيس فدراسيون هاي ورزشي ، مديران روابط عمومي فدراسيون ها و همچنين خبرنگاران رسانه هاي ورزشي در آكادمي ملي المپيك برگزار شد.

در اين نشست خانم رباب شهريان گفت: توسعه ورزش براي بانوان مسلمان را يكي از مهم‌ترين اولويت هاي حال حاضر كميته بين‌المللي المپيك براي سال 2020 قلمداد كرد و گفت : اين كميته در تلاش است تا حضور و مشاركت 50 درصدي بانوان را فراهم كند و در اين زمينه از كميته‌هاي ملي المپيك كشورها و فدراسيون‌هاي جهاني خواستند تا براي حضور بيشتر زنان مسلمان در مسابقات كمك كنند. ما هم سعي مي‌كنيم از اين فرصت استفاده كنيم.

وي در ادامه در خصوص اصلي‌ترين برنامه وزارت ورزش در بخش بانوان خاطرنشان كرد: ما چهار هدف كلان را دنبال مي‌كنيم كه اصلي‌ترين آن توسعه ورزش همگاني است و اعتقاد ما داشتن جامعه‌اي سالم و مشاركت حداكثري در بخش زنان است. بعد از آن هم توسعه ورزش قهرماني است كه همه شما دستاوردهاي بانوان را در بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك ديديد.

شهريان همچنين با اشاره به اينكه هدف از برگزاري نشست امروز همفكري براي ايجاد انگيزه در بخش بانوان است، اظهار داشت: ورزش بانوان شرايط خاصي دارد و حساسيت روي آن با مطرح كردن برخي موارد باعث مي‌شود تا به عقب برگرديم. فرايند تغييرات در ورزش بانوان مثبت بوده و چشم انداز ما ارتقاي سلامت عمومي است و اينكه در بعد بين‌المللي بتوانيم به عنوان يك الگو زن مسلمان را نشان دهيم.

دكترعبدالحميد احمدي معاون فرهنگي وزارت ورزش سخنران بعدي بود كه گفت: ورزش دستاوردهاي زيادي دارد و مهم‌ترين آن موضوع سلامت است. اگر وضعيت سلامت خوب باشد، وضعيت ورزش هم خوب است. خواهش من از رسانه‌ها اين است كه نيم‌نگاهي به مسائل جامع ورزش داشته باشند. عمدتا فضاي رسانه‌اي را ورزش قهرماني پر مي‌كند و دوستان كمتر فرصت مي‌كنند از ورزش قهرماني فاصله بگيرند.

احمدي افزود: از طريق ورزش مي‌توان از بيماري‌هاي مختلف پيشگيري كرد. ما متأسفانه آمارهاي خوبي از وضعيت سلامت نداريم و ارتباط مستقيمي بين وضعيت سلامت و بي‌تحركي مردم وجود دارد. آمارها مي‌گويد ما در بين 180 كشور جهان رتبه 104 را داريم كه اين يك هشدار است. متأسفانه ايران رتبه خوبي در جهان در اين خصوص ندارد.

شايان ذكر است كه در پايان نشست از تعدادي از خبرنگاران و نويسندگان خبرگزاري ها ، صدا و سيما و روزنامه هاي ورزشي كه در انعكاس اخبار زنان تلاش بيشتري داشتند با لوح تقديري قدرداني شد.


منبع :

تعداد بازدید : 216 - کد خبر : 2250 - تاریخ خبر : 27 مهر 1395 - 14:18:29

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com