ميداني براي اثبات و رفتن بر روي سكوهاي آسيايي مي خواهم

: : قهرمان مسابقات كاپ آزاد دوبي ، نايب قهرمان دوگانه بانوان كشور

:: ميداني براي اثبات و رفتن بر روي سكوهاي آسيايي مي خواهم

مسابقات قهرماني كاپ آزاد بين المللي دوبي بهانه اي بود تا ورزشكار جديد و بانويي دوچرخه سوار و دونده به جامعه ورزشي معرفي شود و بتواند با تلاش و پشتكار زياد در رشته دوگانه بانوان نيز بدرخشد.

زهرا ميرزاخاني ورزشكار دوگانه كار از شهر كرد استان چهار محال و بختياري كه فروردين ماه امسال در مرحله ششم مسابقات قهرماني كاپ آزاد بين المللي دوبي شركت كرده و در رده سني 20 تا 29 سال مقام قهرماني را بدست آورده بود ، در هشتمين دوره مسابقات قهرماني دوگانه بانوان كشور در اصفهان نيز درخشيد و توانست پس از ماندانا دهقان به مقام دوم برسد و مدال نقره اين دوره را در رده سني بزرگسالان به گردن آويزد.

اين ورزشكار بااستعداد و توانمند كه همانند خيلي از قهرمانان نامي كشور از امكانات محدود شهرستاني بهره مي برد و لب به اعتراض و گلايه هم باز نمي كند ، به توانايي هاي بالقوه خود تكيه مي كند و انگيزه براي رشد و موفقيتش را با اين كمبودها از دست نمي دهد.

وي مي گويد: من ورزش را از سال 1380 با تكواندو شروع كردم. سال 1385 اولين بار در مسابقات قهرماني دوگانه بانوان حضور يافتم كه مقام هشتم را بدست آوردم. از همان زمان به اردوي تيم ملي راه پيدا كردم . سال 1392 كه قرار بود به مسابقات آسيايي فيليپين اعزام شويم ، از ناحيه مچ پا دچار آسيب ديدگي و مجبور به عمل جراحي شدم و از مسابقات آسيايي جا ماندم.

ميرزاخاني بعد از اين مشكل و سپري كردن دوره نقاهت دوباره از مهر ماه سال 93 تمرينات خود را شروع و با مسابقات قهرماني دوچرخه سواري ادامه مي دهد و ارديبهشت سال 94 موفق به كسب مقام سوم مسابقات استقامت دوچرخه سواري شده و مجوز حضور در اردوي تيم ملي دوچرخه سواري را مي گيرد. بعد از آن هم به تمرينات دوگانه به صورت تخصصي و جدي مي پردازد و پيرو آن در مسابقات كاپ آزاد بين المللي دوبي شركت مي كند كه مقام قهرماني نصيبش مي شود.

اين ورزشكار شهركردي كه مدرك كارشناسي تربيت بدني را دريافت كرده و از مهر ماه امسال وارد مرحله كارشناسي ارشد اين رشته مرتبط با حرفه اش خواهد شد، به دنبال كسب سكوهاي آسيايي و بين المللي است و مقام دوم انفرادي در رده بزرگسالان دوگانه بانوان كشور را شايسته خودش نمي داند. هر چند از اين ركورد و مقام راضي است اما در پي برنامه ريزي براي مسابقات بين المللي و ايستادن بر روي سكوهاي آسيايي و جهاني است. به همين دليل با برنامه ريزي هاي خاص و تمرينات ويژه و حرفه اي منتظر است تا ميداني براي اثبات حرفها و ادعايش پيدا كند. حال بايد ديد تلاش و پشتكار زهرا ميرزاخاني و حمايت هاي مسئولين در اين زمينه مي تواند سكوهاي افتخار آميز ديگري نصيب ايران كند؟

او تلاش مي كند و در اين راه نياز به حمايت دارد.


منبع :

تعداد بازدید : 805 - کد خبر : 2159 - تاریخ خبر : 3 خرداد 1395 - 12:8:29

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com