مي توانم جزو قهرمانان جهان و حتي المپيك هم باشم

: : گفتگو با قهرمان ايراني مسابقات قهرماني ملي تايلند:

:: مي توانم جزو قهرمانان جهان و حتي المپيك هم باشم

او از قهرمانان و ملي پوشان تيم ملي جوانان سه گانه كشور هست كه در مسابقات قهرماني كشور و ليگ باشگاه ها درخشيده و روي سكو رفته است. او مدال طلاي چندين مسابقه را به گردن آويخته و به همين دليل از سوي فدراسيون سه گانه به عنوان جوان بااستعداد به كنفدراسيون سه گانه آسيا جهت آموزش و حضور در اردوي ويژه اين كنفدراسيون در تايلند معرفي و انتخاب شد. وي با اين انتخاب در كنار ساير جوانان و نوجوانان مستعد از كشورهاي ديگر در اردوي كشور تايلند قرار گرفت و آموزش هاي علمي و تاكتيكي و تكنيكي جديدي را با اساتيد بين المللي پشت سر گذاشت.

امين سقائي دهكردي جوان سه گانه كاري هست كه در شهرستان و با امكانات محدود ورزشي بزرگ شده اما كارهاي بزرگي انجام داده است. اين درحالي است كه مي خواهد در ميادين بزرگ تري خودش را بيازمايد و مصمم است كه سكوهاي جهاني و حتي المپيكي را هم براي خود مهيا سازد.

سقائي چند سالي است كه مسير قهرماني را شناخته و در مسابقات مختلف توانسته بالاتر از ساير رقبا قرار بگيرد و پر تلاش تر از گذشته مسيرهاي جديدي را فراروي خود باز كند.

هفته گذشته اردوي استعداديابي كنفدراسيون سه گانه آسيا در تايلند پايان يافت و اين ورزشكار با كوله باري از تجارب تازه از اساتيد بزرگ اين رشته و همچنين كسب مقام قهرماني در مسابقات قهرماني ملي كشور تايلند به ايران باز گشت و از ديده ها و شنيده ها و آموخته هايش برايمان گفت.

امين سقائي كه توانست در كشور تايلند و مسابقات قهرماني اين كشور بالاتر از قهرمانان تايلندي بر روي سكوي قهرماني بايستد، اينگونه توضيح مي دهد: ما براي كسب تجربه و مخصوصا دانش روز ورزش سه گانه به اردو رفته بوديم كه اين موقعيت برايمان پيش آمد تا بتوانيم در مسابقات قهرماني ملي اين كشور شركت كنيم. حدود 30 نفر شركت كننده در اين رده سني حضور داشتند كه 4 ورزشكار فرانسوي هم در بين آن ها بود. من مصمم بودم كه مقام بياورم و روي سكو بروم اما فكر نمي كردم كه اول بشوم. در شنا كمي عقب افتادم اما در دوچرخه سواري و دو توانستم جبران كنم و به مقام قهرماني برسم.

وي گفت: اين اولين بار بود كه در بين چند كشور داشتم عنوان كسب مي كردم. فكر مي كنم اگر بتوانم قدرت بدني خودم را بالا ببرم و مربيان خوبي بالاي سرم باشند وخودم را با تمرينات علمي و روز دنيا مطابقت دهم ، مي توانم جزو قهرمانان جهان و حتي المپيك هم باشم.

سقائي در مورد مربيان حاضر در اردوي تايلند چنين گفت: من از آقاي سايمون كه خودش از قهرمانان جهان و المپيك هست در باره ورزش سه گانه چيزهاي زيادي ياد گرفتم. هرچند زمان زيادي نبود ولي مطالب زيادي آموختم.همچنين از آقاي پيتر كه تكنيك هاي شنا و دوچرخه سواري را خيلي خوب آموزش مي داد.

اين ورزشكار جوان پس از كسب مقام قهرماني در تايلند، حالا وظيفه سنگيني بر دوش خود احساس مي كند و مي گويد:حالا با اين اتفاق هم خودم ، هم مربيان و هم دوستان ، بخصوص همشهري هايم و فدراسيون سه گانه از من انتظار بيشتري دارند كه بايد تلاشم را دو چندان كنم تا بتوانم توقعات همه را بجا بياورم.

سقائي قدر همه را مي داند و پيشرفتش را مديون كساني مي داند كه او را بال و پر دادند و مسير روشن موفقيت را نشانش دادند: اگر امروز من توانستم به اين موفقيت دست پيدا كنم ، نتيجه تلاش و زحمات خيلي ها بود كه جا دارد همينجا ابتدا از پدر و مادرم بابت زحماتشان تشكر كنم. بعد هم از مربي خوبم آقاي منصورزاده ، همشهري هايم آقايان فاضليان، امينيان و شيريان و ساير كساني كه در اين راه كمكم كردند.

وي در پايان راجع به نحوه انتخاب و نتيجه اردو چنين گفت: در اين اردو قبل از مسابقات قهرماني تايلند، چند ركوردگيري از شركت كنندگان گرفتند و قرار شد نتايج را به كنفدراسيون سه گانه آسيا ارجاع بدهند تا با ركوردهاي قبلي در مسابقات مختلف مطابقت و مقايسه شود. اگر ركوردها خوب بود آن وقت به عنوان 6 نفر انتخاب شده به اردوهاي اروپايي مثل استراليا اعزام مي شويم تا براي المپيك 2020 خودمان را آماده كنيم.

شايان ذكر است كه با توجه به ركوردهاي خوب امين سقائي و درخشش در اردوي تايلند، اميد است كه وي بتواند در جمع 6 نفر برگزيده و اعزامي به اردوي اروپايي كنفدراسيون سه گانه آسيا قرار بگيرد و به عنوان اولين ورزشكار سه گانه كار ايراني در سال 2020 در المييك شركت كند.


منبع :

تعداد بازدید : 367 - کد خبر : 2071 - تاریخ خبر : 18 بهمن 1394 - 12:54:45

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com