رئيس فدراسيون سه‌گانه: تاوان مديريت ضعيف وزارت و كميته سابق را پس مي‌دهيم

: : سردار صبور در گفتگو با ايسنا مطرح كرد

:: رئيس فدراسيون سه‌گانه: تاوان مديريت ضعيف وزارت و كميته سابق را پس مي‌دهيم

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش سه گانه، سردار صبور در گفتگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بارها در مورد توجه كردن به سه گانه كه يك رشته المپيكي است صحبت شده اما در عمل هيچ اتفاقي براي پيشرفت آن رخ نداده است. در شرايطي كه مسئولان ورزش انگار قيد حضور سه گانه كاران ايراني را در المپيك زده‌اند، فدراسيون هم تنها بحثي كه هميشه و هميشه مطرح كرده بي‌پولي بوده است. نتيجه‌اش نيز اين شد كه سه‌گانه كاران در تنها مسابقه‌اي (قهرماني آسيا) كه در طول سال اعزام شدند، نتايج نه چندان خوبي به ويژه در بخش جوانان به دست نياوردند و قطعا با يك ماه تمرين كردن نمي‌شود انتظار داشت سه گانه‌كاران ژاپن، چين، قزاق را جا بگذارند و صاحب سكوي آسيا شوند اما سوال اساسي كه در اين مورد به وجود مي‌آيد اين است كه تا چه زماني سه گانه ايران در سطح آسيا به صورت لاك‌پشتي حركت مي‌كند و قرار نيست فدراسيون به فكر جهش اين رشته المپيكي باشد؟

محمدعلي صبور در گفت‌وگو با ايسنا در اين مورد بيان كرد: ما تاوان مديريت ضعيف مسئولان سابق وزارت ورزش و كميته ملي المپيك را مي‌دهيم زيرا دست ما را نگرفتند. سه‌گانه رشته ورزشي ناشناخته‌اي است و تا زماني كه پخش مستقيم نباشد اسپانسر از كجا پيدا كند. زماني كه يك مدير ناشناخته است و مي‌بيند با چند مصاحبه چقدر معروف مي‌شود بنابراين به فوتبال گرايش پيدا مي‌كند، 5 سال تلاش كردم تا تيم‌هاي قدرتمند به ليگ وارد شوند بيش از 50 بار با مسئولان پرسپوليس و استقلال و ذوب آهن جلسه گذاشتم اما وقتي نمي‌آيند نمي‌توان به زور وادار كنم بيايند. با اين حال تيم‌هايي مثل سپاهان اصفهان، حفاري نفت شمال قرار است ورود پيدا كنند كه بايد از مديرعامل اين باشگاه‌ها تشكر كنم زيرا حضور 2-3 تيم قوي باعث مي‌شود ليگ فعال و پويا شود، ورودي تيم‌ها و پشتوانه مالي فرق كند.

وي ادامه داد: همچنين در 2 سال اخير بودجه ما بيش از 120 درصد افزايش داشته كه حركت خوبي است و نشان مي‌دهد مديريت جديد شناخت خوبي از سه‌گانه دارد اما باز هم علي‌رغم اين افزايش بودجه براي اعزام به مسابقه‌هاي برون مرزي و برنامه‌ريزي‌هاي ناكافي است. رشته‌هايي مانند كشتي و يا واليبال نيز مشكل ما را داشتند اما خدا را شكر الان برطرف شده و به نوعي خودكفا شده‌اند. البته آن‌ها نزديك به 50 سال سابقه دارند در حالي كه سابقه سه گانه 9 ساله است و 2 سال آن نيز صرف تعيين ساختار شده است. با اين حال سال گذشته يك ميليارد و 600 ميليون تومان از طريق اسپانسر پول گرفتيم و بخشي از مشكلات و 90 درصداز برنامه‌هاي سال 93 را عملياتي كرديم.

رئيس فدراسيون ورزش سه گانه در پاسخ به اين پرسش كه چرا در هزينه كردن يك ميليارد و 600 ميليون تومان اعزام برون مرزي خريد تجهيزات و آوردن مربي جايي نداشته است، گفت: مهم اين است كه اين مرده را فعلا زنده نگه داشتيم زماني كه سالم شد كم كم كمك مي كنيم. ورزشكار قهرمان من 3 ميليون تومان قرارداد بسته و اين به دليل اين است كه سياست روشني در ورزش نبوده است. البته الان وزير ورزش و كيومرث هاشمي برنامه‌ريزي مي‌كنند طبيعي است كه زمان مي‌برد از طرفي مشكل بودجه مختص ما نيست و در وزارتخانه‌هاي ديگر نيز وجود دارد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه بهتر نيست خود فدراسيون به فكر ايجاد يك جهش در سه گانه باشد، تصريح كرد: نيازي به تغيير برنامه‌هاي ما نيست و آن‌ها بر اساس توانمندي‌ها و داشته‌هايمان اجرا مي‌شود اما وقتي پول نباشد كاري نمي‌توان انجام داد. با اين حال مي‌خواهيم سه تيم از ليگ به مسابقه‌هاي برون مرزي اعزام كنيم. همچنين ورزشكاراني مانند علي لطفي، غزنچاي و امينيان كه در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا خوب كار كردند از طريق بودجه و اسپانسر به 2-3 مسابقه مهم آسيايي و بين‌المللي اعزام مي‌كنيم.

سردار صبور در مورد اينكه فدراسيون به جاي هزينه كردن براي تمام ورزشكاران بر روي سه چهار نفر سرمايه‌گذاري كند، گفت: در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا وقتي گفتم ما 18 هزار سه گانه كار داريم خنديدند چرا كه در كشوري مانند كره جنوبي 20 ورزشكار دارند. اين موضوع كه بر روي چند نفر سرمايه‌گذاري كنم به فكر خودمان رسيد اما وزارت ورزش استان‌ها را امتياز و رتبه‌بندي مي‌كند و من بايد به استان‌ها پول بدهم و كمك كنم تا رتبه آن‌ها مشخص شود. همچنين 10 درصد بودجه را نيز بايد صرف ورزش همگاني كنم چه كار كنم؟ وزارتخانه از من كار در بخش همگاني و ارزيابي استان‌ها را نخواهد من نيز بر روي 30 ورزشكار كار مي‌كنم و طي 2 سال تعداد زيادي مدال خواهيم گرفت.

وي افزود: ورزشكاران ما بايد حتما استخر داشته باشند. 5 ورزشكار جوان ما در بخش شناي مسابقه‌هاي قهرماني آسيا آخر شدند زيرا آن‌ها هفته‌اي يك يا دو بار آن هم در شرايطي كه 100 نفر در استخر هستند، تمرين مي‌كنند. در حالي كه پايه ورزش سه گانه شنا است. اين مشكلات نيز به صورت زنجيروار به هم متصل هستند.

رييس فدراسيون سه گانه در پاسخ به اين پرسش كه نگران نيست بهترين ورزشكاران سه گانه به دليل شرايط موجود خداحافظي كنند تصريح كرد: شرايط براي سلمان تيموري، امينيان يا غزنچاي نسبت به سال‌هاي قبل بهتر شده و با قرارداد نيمه مناسبي كه در ليگ مي‌بندند مطمئنا بهتر خواهد شد. در سه گانه اين طور نيست ورزشكار تا 40 سالگي ادامه بدهد و به دليل تمرين‌هاي طاقت‌فرسا از ميدان خارج مي‌شوند. پيش از اين نيز ورزشكاراني بودند و بعد رفتند. از سال 1378 تا 1385 برادران حكيم ايماني بودند كه به هيچ مسابقه‌اي اعزام نشدند و حتي يك مربي هم تربيت نكردند اما اكنون اين شرايط وجود دارد و نشان مي‌دهد كه رو به جلو حركت كرده‌ايم. با مقام سومي تيمي و نتيجه‌اي كه غزنچاي در رده اميد گرفت رويكرد وزارت ورزش بايستي بهتر شود چون نشان داديم با دست خالي مقام سوم تيمي را كسب كرديم و من به آينده سه گانه بسيار اميدوارم.

سردار صبور درباره عملكرد سه گانه كاران در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا نيز گفت: به نظرم در بخشي از مسابقه‌ها موفق بوديم. فكر مي‌كنم سه گانه كاران اميد مي‌توانستند مدال انفرادي بگيرند اما ناهماهنگي كه به وجود آمد باعث شد كه به مدال نرسند. قرار بود علي لطفي و رحمتي غزنچاي را حمايت كنند اما متاسفانه تعللي كه در اين همكاري به وجود آمد باعث شد او در نهايت ششم شود. در بخش بزرگسالان نيز امينيان با جان و دل و غيرت ايراني كار كرد اما ما با نفراتي رقابت كرديم كه حدود 10 – 12 مسابقه پيش از اين شركت كرده بودند و تجربه و انگيزه بهتري داشتند. البته شرايط آب و هوايي نيز بسيار بد بود به طوري كه برخي از ورزشكاران صاحب نام نتوانستند مسابقه را ادامه بدهند. در بخش جوانان نيز 5 شركت كننده داشتيم كه ساسان مالمير يكي از افرادي كه به او اميد زيادي داشتيم، براي دوچرخه‌اش مشكل به وجود آمد و همچنين بعضي از نفرات‌مان براي اولين بار بود كه در چنين مسابقه‌هايي شركت مي‌كردند.


منبع :روابط عمومي

تعداد بازدید : 580 - کد خبر : 1887 - تاریخ خبر : 30 خرداد 1394 - 13:40:3

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com