رئوس برنامه آموزشي فدراسيون ورزش هاي سه گانه اعلام شد

: : از سوي مسئول كميته آموزش فدراسيون؛

:: رئوس برنامه آموزشي فدراسيون ورزش هاي سه گانه اعلام شد

مسئول كميته آموزش فدراسيون سه گانه در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني اين فدراسيون با تاكيد بر لزوم آموزش منسجم مربيان گفت: « امروزه نقش مديريت و توسعه دانش در رشد سازمان‌ها و جوامع امري انكار ناپذير است . عامل عمده در توسعه اين بخش‌ها منابع انساني است. نيروي انساني كارآمد و متخصص در ورزش هر كشور، يكي از عوامل موثر در ارتقاي سطح ورزش آن است. مربيان به عنوان تربيت كنندگان و هدايت‌گران اجرايي ورزشكاران در تمامي سطوح (مبتدي تا نخبه)، نقش بسيار مهم و تاثيرگذاري در پيشرفت ورزش ايفا مي‌كنند. آنان يكي از اركان اصلي آموزش رشته‌هاي ورزشي و نيز رهبري و هدايت يك تيم بوده و نقش بسيار مهمي در آموزش، پرورش و رشد ورزشكاران ايفا مي‌نمايند. »

دكتر نصيرزاده در ادامه با عنايت ويژه به مباحث علمي و فرهنگي افزود: « مربي كانون هدايت و نشو و نماي ورزش هر جامعه‌اي است. تلاش مربيان زماني با موفقيت همراه است كه از دانش ورزشي لازم بهره‌مند باشند. نظام آموزش مربيگري به ميزان زيادي به فرهنگ، سياست و سنت‌هاي يك ملت وابسته است؛ از اين رو هيچ نظام واحدي را نمي‌توان براي پيروي ساير كشورها الگوي مناسبي به شمار آورد. در عين حال اصول اساسي مشتركي در اين ميان وجود دارند كه شايسته بررسي و تاكيد جدي هستند. به گونه‌اي كه براي دستيابي يك كشور به همه ظرفيت‌هاي ورزش خود وجود يك برنامه نظام محور ملي در تربيت مربي اهميت اساسي دارد.»

وي با اشاره به لزوم وجود سيستمي متمركز در بحث آموزش گفت: « در داخل كشور تلاش‌هاي مفيد و موثري نيز در خصوص آموزش و ارزيابي مربيان انجام شده است؛ ليكن تجربه ثابت كرده آنچه كه به موفقيت يك برنامه در سطح كلان مي افزايد، روح سيستماتيك و اجرايي شدن سيستم مديريتي آن بر اساس يك فرآيند چرخه‌اي همراه با بازخورد، نظارت، بازبيني و به روز رساني و اجراي صحيح است. لذا عدم تمركز در اين خصوص گاه نه تنها موجب ورود نظرات شخصي در نتايج كار آموزش شده، بلكه طي سال هاي متمادي، عدم توجه كافي به استانداردهاي آموزش و بي توجهي به نظام‌هاي پيشرفته آموزش، ارزيابي و ارتقاي مربيان، صدور احكام مربيگري را امري وابسته به سلايق افراد نموده و نظارت بر عملكرد مربيان را به گونه‌اي مطرح نموده كه ضرورتاً از مقررات محكمي تبعيت ننموده است؛ اين نه تنها عاملي است كه موجب به هدر رفتن منابع مي‌شود، بلكه در ميزان انگيزش و دلگرمي اهل ورزش و به ويژه بر نتايج كار مربيان اثرگذار است. از سوي ديگر، نامشخص بودن جايگاه مربيان، و محوريت ورزشكار در انعكاس موفقيت تيم‌هاي ورزشي، به گونه‌اي محسوس موجب تضيعف خودباوري مربيان عزيز شده و در تحليل جايگاه اين منابع ارزشمند نقش آفرين است. اين در حالي است كه آموزش در تشكيلات ورزش كشور به طرز بي سابقه‌اي مورد كم توجهي قرار گرفته است؛ به طوري كه آئين‌نامه اجرايي آموزش مربيان نيز كه با همت سازمان محترم پيشين تربيت بدني تدوين شده، نه تنها در برخي موارد در حين اجرا با توقف هايي رو به رو است، بلكه در تمامي ابعاد نتوانسته پاسخگوي نيازهاي نسل امروز بوده و همچون يك نظام منسجم، هماهنگ و به روز در آموزش مربيان، مطرح نبوده است.

مسئول كميته آموزش فدراسيون ورزش سه گانه ايران با اشاره به وضعيت آموزش مربيان در نقاط مختلف جهان عنوان كرد: « در سراسر جهان آموزش مربيان و توسعه مهارت ها و به روز رساني آنها از اهميت ويژه اي برخوردار است به گونه‌اي كه سازمان ها و موسسات زيادي در راستاي خدمت رساني به مربيان تشكيل شده است. هر روزه در سراسر جهان ده‌ها ميليون نفر در سطح حرفه‌اي به ورزش مي‌پردازند و همچنين ده‌ها ميليون مربي نيز به هدايت اين افراد مشغولند. انجمن بين المللي آموزش مربيان معتقد است اگر چارچوب رسمي در شورايي براي تبادل تجربيات و مهارت هاي حرفه اي مربيان وجود داشته باشد. مربيگري رشد و تعالي سريع‌تري خواهد داشت. »

نصيرزاده در ادامه رئوس برنامه هاي آموزشي فدراسيون را اينچنين برشمرد: « كميته آموزش فدراسيون ورزش هاي سه گانه جمهوري اسلامي ايران با هدف ارتقاء سطح فرهنگ و دانش مربيان جامعه اسلامي كشورمان در حال فعاليت و خدمت رساني به جامعه ورزشي كشور مي باشد و پس از بررسي هاي كارشناسي، برنامه هاي زير را در دستور كار قرار داده است:

1- تدوين آيين نامه مدون آموزشي

2- تاليف و ترجمه كتوب و محتواهاي آموزشي از قبيل دي وي دي – پاورپوينت و غيره ...

3- برگزاري كارگاه ها و سمينارهاي آموزشي يك روزه در سراسر استان ها با موضوعات 1- حركات اصلاحي و آناتومي كاربردي در ورزشكاران تري اتلاين 2- آشنايي با آنتي دوپينگ و داروهاي ممنوعه 3- آشنايي با ماساژ و ريكاوري بهينه در ورزشكاران تري اتلان 4- آشنايي با طراحي برنامه هاي تغذيه اي ويژه ورزشكاران استقامتي 5- آشنايي با تدوين برنامه هاي تمرينات كار با وزنه ورزشكاران تري اتلان

4- فعال سازي كميته آموزش هيات هاي استاني در واقع از طريق به كارگيري افراد متخصص و فني در كميته اموزش استان ها

5- برگزاري كلاسهاي مربيگري و انتخاب مربيان تيم هاي ملي

6- برگزاري كارگاه يك روزه آشنايي با اعضاي كميته آموزش استان ها

7- شناسايي افراد مستعد و علاقه مند جهت تدريس در دوره هاي مربيگري

8- برگزاري سمپوزيوم بين المللي علم و تري اتلاين با همكاري كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه ها

9- برگزاري كلاس تربيت مربي بدنساز ويژه تري اتلاين

10- اشاعه فرهنگ ورزش قهرماني و پهلواني در بين ورزشكاران

11- چاپ و توليد پوسترهاي اموزشي و توزيع آنان در بين ورزشكاران

12- برگزاري كلاس آموزشي از قبيل راهكارهاي جذب اسپانسرهاي ورزشي و حاميان مالي در ورزش تري اتلاين

13- انعقاد تفاهم نامه با فدراسيون هاي شنا- دوچرخه سواري و دو وميداني

14- انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها و دانشكده هاي تربيت بدني

15- داير كردن كتابخانه در كميته آموزش فدراسيون

16- انعقاد تفاهم نامه آموزشي با فدراسيون پزشكي ورزشي

17- برگزاري كلاس آموزشي روابط عمومي و رسانه ها در سازمان هاي ورزشي براي مسئولين كميته روابط عمومي استان ها

18- راه اندازي مقطع كارداني و كارشناسي مربيگري ورش هاي سه گانه از طريق دانشگاه ها و موسسات دولتي و علمي آموزشي ( جامع علمي كاربردي، پيام نور و ...)

19- ترجمه كتب انتشار يافته در حيطه ورزش هاي سه گانه از انتشارات و مقالات معتبر بين المللي

20- برگزاري اردوهاي مشترك براي ارتقاء مدرسين و مربيان فدراسيون در كشورهاي صاحب نام در اين ورزش از قبيل انگلستان، فرانسه، ايتاليا و ...

21- برگزاري كلاس هاي آموزش زبان انگليسي براي مربيان ، مدرسين ، داوران و ورزشكاران.

22- پيگيري ادامه تحصيل ورزشكاران و مربيان و داوران. »


منبع :

تعداد بازدید : 883 - کد خبر : 1829 - تاریخ خبر : 25 اسفند 1393 - 13:9:41

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com