لرستان و كيش پايگاه هاي تابستاني و زمستاني ورزش سه گانه مي شوند

: : رييس فدراسيون ورزش سه گانه؛

:: لرستان و كيش پايگاه هاي تابستاني و زمستاني ورزش سه گانه مي شوند

رييس فدراسيون ورزش سه گانه از انجام توافقات با مسوولان سازمان منطقه آزاد و ورزش كيش براي ايجاد پايگاه زمستاني اين ورزش در جزيره كيش خبر داد و اعلام كرد: استان لرستان هم به عنوان پايگاه تابستاني در نظر گرفته شده كه در دو هفته آينده با امضا تفاهم نامه قطعي خواهد شد.

لرستان و كيش پايگاه هاي تابستاني و زمستاني ورزش سه گانه مي شوند

سردار محمد علي صبور روز دوشنبه در حاشيه برگزاري نهمين دوره مسابقات سه گانه قهرماني كشور با حضور در دفتر نمايندگي ايرنا در كيش ضمن بازديد از اين دفتر در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار ايرنا به سوالات وي در مورد اين دوره از رقابت ها و مشكلات اين رشته ورزشي پاسخ گفت.

وي با بيان اينكه نهمين دوره مسابقات ليگ كشوري در پنج رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان از روز يكشنبه 26 بهمن ماه در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز شده است، گفت: اين رقابت ها در سه ماده شنا، دوچرخه سواري، دو و ميداني امروز هم ادامه دارد.

صبور افزود: 250 ورزشكار به همراه دو مربي و يك سرپرست در اين سه رشته رقابت مي كنند كه برگزيدگان آن به جز رده نونهالان علاوه بر جوايز به اردوهاي تيم ملي اعزام مي شوند و همچنين در صورت مساعد بودن شرايط در مسابقات بين المللي حضور خواهند يافت.

* لرستان و كيش پايگاه تابستاني و زمستاني ورزش سه گانه مي شوند

اين مسوول ورزش سه گانه كشور در مورد مشكلات اساسي سه رشته شنا، دوچرخه سواري و دو و ميداني (ورزش سه گانه )گفت: بيشترين ضعف در رشته شناست چرا كه استخر به تعداد كافي به ويژه در استان ها و شهرستان ها در اختيار ورزشكاران رشته هاي سه گانه قرار نمي گيرد و در برخي استان ها ورزشكاران هفته اي يكبار هم موفق به استفاده از استخر نمي شوند كه نداشتن استمرار در تمرين ها سبب مي شود كه نتيجه مطلوب در مسابقات حاصل نشود .

صبور با بيان اينكه هيچ اقدامي در گذشته براي رفع اين مشكل صورت نگرفته است، ابراز اميدواري كرد كه با تغييرات ايجاد شده در وزارت ورزش و جوانان و كميته المپيك در دوره كنوني اين روند تغيير يابد.

وي گفت: در كشورهاي اروپايي شناگراني كه به عنوان نخست رقابت ها دست پيدا مي كنند در هفته، 95 كيلومتر شنا، 500 كيلومتر دوچرخه سواري مي كنند و 120 كيلومتر مي دوند، اين حجم تمرين بطور يقين ورزشكاران ما را هم به جايگاه هاي نخست رقابت هاي ورزشي نزديك مي كند.

اين مسوول ورزشي با تاكيد بر ايجاد پايگاه ثابت براي مسابقات اظهار داشت: پيرو مذاكرات صورت گرفته با مسوولان ورزشي قرار است با امضا تفاهم نامه اي در اينده نزديك استان لرستان به عنوان پايگاه تابستاني اين ورزش در نظر گرفته شود.

وي به جلسه اخير برگزار شده با مشاور عالي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، مدير عامل شركت سرمايه گذاري و توسعه و معاون ورزش و آموزش كيش براي ايجاد پايگاه زمستاني ورزش هاي سه گانه اشاره كرد و گفت : آنها رسما قول احداث اين مجموعه را داده اند كه بتوان از آن براي برگزاري اردوهاي آموزشي، تفريحي، مسابقات داخلي و خارجي استفاده كرد.

وي ادامه داد: برخي كشورهاي اروپايي براي حضور در اردوها و مسابقات در فصل زمستان در صورتي كه ايران ميزبان باشد اعلام آمادگي كرده اند، با احداث اين اماكن شاهد توسعه صنعت گردشگري و همچنين ورود ارز به كشور خواهيم بود، اين موضوع در بعد فرهنگي نيز تاثير گذار خواهد بود چرا كه ورزشكاران خارجي با توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود در جمهوري اسلامي از نزديك آشنا خواهند شد و سفيري براي معرفي اين ظرفيت ها به كشور خود خواهند بود.

صبور گفت: در رشته دوچرخه سواري و دو و ميداني وضعيت نسبتا خوبي داريم.

اين مسوول ورزشي به كمبود بودجه اين ورزش اشاره كرد و گفت : امسال با مديريت جديد 90 درصد بودجه را دريافت كرديم اگر چه براي رسيدن به جايگاه مطلوب كم است و مناسب با برنامه ها نيست اما رويكرد مناسب مسوولان ورزشي قطعا در سال آينده به سمت افزايش اعتبار خواهد بود.

وي تاكيد كرد : تلاش ما تا به امروز اين بوده كه بر اساس اقتصاد مقاومتي برنامه هاي خود را پيش ببريم و موفق هم عمل كرده ايم.

صبور در مورد بودجه سال 94 اين فدراسيون نيز گفت: پيش بيني ما چهار ميليارد تومان به غير از بخش همگاني است كه اميدواريم محقق شود.

* ايران در رقابت هاي غرب آسيا در اندونزي شركت مي كند

وي در مورد برنامه هاي پيش رو گفـت : مسابقات المپيك پيش روست و ما بايد سهميه كسب كنيم كه لازمه آن حضور در رقابت هاي بين المللي است، كل سهميه آسيا در سه گانه 5 نفر است كه بايد براي بدست آوردن آن تلاش كنيم، برنامه اصلي ما تمركز بر روي المپيك 2020 است .

صبور به برگزاري جلسه اي در روزهاي 11و12 اسفند در كشور كويت به منظور تاسيس فدراسيون ورزش سه گانه غرب آسيا اشاره كرد و گفت : با توجه به اينكه كشورهاي غرب آسيا بيشتر عرب هستند، امكان كسب آرا براي تصدي رياست فدراسيون براي ايران كم است تلاش داريم دبيرخانه آن را بگيريم و مكان اصلي را جزيره كيش پيشنهاد دهيم در صورت تحقق اينكار موفقيت خوبي كسب خواهيم كرد.

وي از برگزاري رقابت ها قهرماني غرب آسيا در خردادماه در اندونزي در چهار رده سني خبر داد و افزود : ايران نيز در اين رقابت ها حضور خواهد داشت كه تلاش داريم در فهرست 10 كشور برتر باشيم.

وي تغييرات در وزارت ورزش و كميته ملي المپيك و رويكرد مثبت به حوزه ورزش را بسيار اميدوار كننده خواند و از تلاش هاي هيات ورزش سه گانه كيش و توجه مسوولان اين جزيره به ورزش و فراهم ساختن امكانات براي برپايي اردوها و مسابقات در رشته هاي مختلف قدرداني كرد.

مسابقات ورزش سه گانه قهرماني كشور در جزيره كيش ويژه مردان است و شركت كنندگان در سه ماده شنا، دوچرخه سواري و دووميداني با يكديگر به رقابت مي پردازند از همين رو ورزشكاران سه گانه را مردان آهنين مي نامند.


منبع :روابط عمومي فدراسيون

تعداد بازدید : 633 - کد خبر : 1815 - تاریخ خبر : 27 بهمن 1393 - 13:58:25

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com