متن كامل تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش

: :

:: متن كامل تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش

با توجه به اهميت فراوان تفاهم نامه همكاري هاي متقابل وزارت آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان كه اريبهشت ماه امسال به تصويب طرفين رسيد و جهت ياد آوري يكبار ديگر متن كامل اين تفاهم نامه را منتشر مي كنيم.

تفاهم نامه توسعه همكاري‌هاي متقابل وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان به امضاي علي اصغر فاني و محمود گودرزي رسيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در مراسم امضاي تفاهم‌نامه توسعه همكاري‌هاي متقابل بين وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش كه امروز در ساختمان شهيد رجايي ساختمان آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: چند ماه پيش بنده در اوايل انتصاب وزير ورزش نزدشان رسيدم و ضمن تبريك از ايشان خواهش كردم تفاهم‌نامه‌اي مبني بر همكاري اين دو وزارتخانه امضا شود و اين امر مورد استقبال ايشان قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: يكي از سياست‌هاي وزارت آموزش و پرورش توسعه مشاركت‌ها در همه زمينه‌ها است و در همين راستا نيز تلاش دارد با تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي مشاركت داشته باشد و از امكانات اين دستگاه‌ها بهره‌مند شود.

وي در ادامه گفت: چهارشنبه گذشته در ديداري كه مقام معظم رهبري با معلمين نمونه داشتند ايشان بر همكاري سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با آموزش و پرورش تاكيد كردند.

وزير آموز و پرورش همچنين خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش در زمينه‌هاي مختلف مانند استعداديابي در امر ورزش و جوانان با توجه به اينكه حدود نيمي از دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول و دوم مشغول به تحصيل هستند، با همكاري وزارت ورزش و جوانان مي تواند موثر باشد.

فاني با اشاره به اين مطلب كه در آموزش و پرورش معلمين ورزش بسياري وجود دارد تصريح كرد: اين همكاران مي‌توانند مورد استفاده در جهت ورزش جوانان قرار بگيرند و ضمن اين از تخصص اين وزارتخانه نيز بهره‌مند گردند.

وي ادامه داد: اين دو وزارتخانه مي‌توانند در زمينه فضاها و تجهيزات ورزشي، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و اجراي پروژه‌هاي موثر و مفيد در زمينه ورزش و جوانان استفاده كنند.

فاني با اشاره به اين مطلب كه اين تفاهم نامه موجب هم افزايي در زمينه همكاري دو وزارتخانه مي‌شود افزود: امضاي اين تفاهم‌نامه تدبيري براي افزايش بهره‌وري در هر دو وزارتخانه مي‌باشد و امروز آغاز يك حركت است كه با عملياتي كردن اين تفاهم‌نامه مي‌توان شاهد رونق فعاليت در هر دو وزارتخانه شد.

وي ادامه داد: من اميدوارم با امضاي اين تفاهم‌نامه كه به عنوان اولين تفاهم‌نامه رسمي به شمار مي‌آيد شاهد امضاي تفاهم‌نامه‌هاي ديگري با وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مختلف در آينده باشيم.

به گزارش تسنيم، در متن تفاهم نامه توسعه همكاري‌هاي متقابل وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش آمده است:

نسل جوان و مسائل مرتبط با آن از مهمترين اصول مورد توجه دولت تدبير و اميد است. لازم است همه دستگاه‌ها در اجراي برنامه‌هاي مربوط به جوانان، اين قشر آينده ساز جامعه اهتمام لازم را به عمل آورند. تاثيرات ثمربخش، فراگير و پايدار تربيت بدني و ورزش در تامين سلامت و تندرستي افراد جامعه به ويژه رشد استعدادها و ترويج رفتارهاي اخلاقي نسل جوان بر كسي پوشيده نيست. تدوين،‌مبادله و اجراي تفاهم نامه‌هاي مبتني بر توسعه همكاريهاي بين سازمان‌ها و ارگان‌هاي متولي امور نوجوانان و جوانان مي‌تواند ضمن يكپارچه سازي و صرفه جويي در منابع انساني، كالبدي و مالي و اجتناب از پراكندگي و موازي كاري ضامن رشد و پيشرفت اين قشر سرنوشت ساز باشد.

بدين منظور براي تحقق اهداف و ماموريت‌هاي مندرج در سند چشم انداز 1404، سياست‌هاي كلي ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبري و مندرجات برنامه پنجم توسعه اين تفاهم نامه ميان دو وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به منظور ايجاد زمينه همكاري و هماهنگي در اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي دو جانبه ورزش و امور جوانان از طريق توسعه اقدامات تعاملي و زمينه سازي براي استفاده بهينه از منابع و امكانات موجود و در نهايت پرورش جواناني آرمانگرا، سالم، ديندار و با همت امضا مي‌شود.

ترويج فرهنگ ديني، اخلاقي و ورزشي با پيروي از زندگي ائمه معصومين در ميان نسل جوان، هماهنگي و هم جهت نمون برنامه‌ها و تقسيم كار در مسير ترقي ورزشكاران و جوانان كشور، استفاده بهينه از منابع و امكانات دو وزارتخانه در زمينه‌هاي مختلف جهت توسعه امور ورزش و جوانان، كمك به رشد و توسعه ورزشهاي پرورشي، همگاني، قهرماني و حرفه‌اي كشور، توانمندسازي نونهالان، نوجوانان و جوانان كشور و غني سازي اوقات فراغت آن با فعاليت‌هاي مفيد و سازنده و تبيين وظايف و همكاري متقابل دو وزارتخانه از جمله اهداف مندرج در اين تفاهم نامه است كه در پنج محور و 27 ماده نگاشته شده است.


منبع :وزارت ورزش و جوانان

تعداد بازدید : 2173 - کد خبر : 1785 - تاریخ خبر : 11 بهمن 1393 - 08:47:33

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com