نشان دادن مظهر معنويت در سكوهاي قهرماني معرّف استقامت ملت ايران است

: : رهبر معظم انقلاب در ديدار قهرمانان مسابقات آسيايي و پارا آسيايي

:: نشان دادن مظهر معنويت در سكوهاي قهرماني معرّف استقامت ملت ايران است

رهبر معظم انقلاب اسلامي، با تشكر فراوان از پيروزي‌ها و مدال‌آوري ورزشكاران، شناخت افتخارات ملي و همچنين وجود روحيه افتخار ملي در يك ملت را زمينه‌ساز حركت به‌سوي افتخارات بزرگ برشمردند.

به گزاش سايت فدراسيون سه گانه به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار قهرمانان و ورزشكاران مسابقات آسيايي و پاراآسيايي اينچئون با اشاره به نقش پيروزي‌هاي قهرمانان ورزشي در بوجود آوردن احساس افتخار ملي در مردم، استقامت معنوي ورزشكاران و قهرمانان بر حفظ و ترويج ارزشها و شعائر ديني در مقابل ديدگان ميليونها انسان را بسيار با اهميت دانستند و تأكيد كردند: اين استقامت معنوي در عرصه‌هاي جهاني معرّف و نشانگر عنصر مستحكم استقامت و ايستادگي ملت ايران است.

رهبر انقلاب اسلامي، با تشكر فراوان از پيروزي‌ها و مدال‌آوري ورزشكاران در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي، شناخت افتخارات ملي و همچنين وجود روحيه افتخار ملي در يك ملت را زمينه‌ساز حركت به‌سوي افتخارات بزرگ برشمردند و گفتند: اينكه يك جوان ورزشكار، قهرماني خود را به ملت تقديم، و احساس خرسندي و افتخار را به درون دل‌هاي مردم منتقل مي‌كند، اقدام بسيار با ارزشي است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به معطوف شدن همه نگاهها به يك قهرمان ورزشكار، خاطرنشان كردند: منش و رفتار ورزشكار، بعد از قهرماني، معرف ملت و فرهنگ و شخصيت ملي و همچنين استقامت معنوي ملت ايران است.

ايشان در تبيين موضوع استقامت معنوي گفتند: در دنيايي كه دين‌زدايي و عفت‌زدايي در دستور كار مراكز بين‌المللي و امپراطوري رسانه‌اي جهاني قرار گرفته است و موضوع برهنگي و بي‌عفتي به‌صورت گسترده ترويج مي‌شود، نشان دادن مظهر معنويت، به‌وسيله يك جوان ورزشكار ايراني، در واقع معرفي توانايي ايستادگي معنوي ملت ايران در مقابل اين موج عظيم انحرافي در جهان است.

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه چند توصيه را بيان كردند.

پرهيز از تخلفات قانوني در عرصه‌هاي بين‌المللي و همچنين در عرصه‌هاي داخلي ورزشي و لزوم برخورد قاطع با متخلفين، اولين توصيه حضرت آيت الله خامنه‌اي بود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: در برخورد با متخلف نبايد هيچ ملاحظه و سهل‌انگاري شود، زيرا تخلف قابل قبول نيست؛ اعم از تخلف مسئولين يا غير مسئولين، زبدگان يا غيرزبدگان و قهرمانان سياسي، ورزشي، و يا علمي و صنعتي.

ايشان محبوبيت ورزشكاران و قهرمانان را زمينه‌ساز الگو شدن آنان در ميان جوانان دانستند و گفتند: هر حركت خوب قهرمانِ ورزشكار، موجب تكثير ميليونها حركت خوب و رواج خير در جامعه مي‌شود.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: قهرماني و محبوب شدن يك شمشير دو لب است؛ اگر به لوازم آن پايبند باشيم، بسيار خوب است، اما اگر نتوانيم الزامات آن را رعايت كنيم، بسيار خطرناك خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به گزارش وزير ورزش و جوانان، بر لزوم اولويت‌بندي مسائل تأكيد كردند و افزودند: در كنار حمايت از ورزش قهرماني، ورزشي همگاني نيز بايد ترويج شود، زيرا ورزش همگاني موجب سلامت عمومي جامعه مي‌شود.

ايشان در پايان با اشاره به قهرمان‌پروري ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف از جمله ميدانهاي علم و اخلاق، خاطرنشان كردند: قهرمان‌پروري در كشور به يك روحيه تبديل شده است كه بايد روز به روز گسترش يابد.

ديدار قهرمانان و ورزشكاران مسابقات آسيايي و پارا آسيايي با رهبر معظم انقلاب

در ابتداي اين ديدار، آقاي گودرزي وزير ورزش و جوانان با اشاره به موفقيت‌هاي ورزشكاران ايراني در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي، شعار «ورزش پاك، معنوي و معرفتي» را سرلوحه فعاليت‌هاي ورزش كشور اعلام كرد و افزود: ايجاد توازن در نگاه به ورزش همگاني و قهرماني، توجه خاص به توسعه ورزش بانوان، تلاش در جهت ترويج فرهنگ اسلامي- ايراني، و كاهش تصدي‌گري دولت، از جمله فعاليت‌هاي وزارت ورزش و جوانان در يك سال اخير بوده است.


منبع :روابط عمومي

تعداد بازدید : 249 - کد خبر : 1781 - تاریخ خبر : 1 بهمن 1393 - 15:59:22

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com