رييس فدراسيون سه‌گانه گفت:‌ قسم مي‌خورم پولي كه براي فوتبال هزينه مي‌شود، اسراف است.

: : حضور گرامي به عنوان نماينده ايران در لندن بازتاب خوبي داشت

:: رييس فدراسيون سه‌گانه گفت:‌ قسم مي‌خورم پولي كه براي فوتبال هزينه مي‌شود، اسراف است.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش سه گانه، محمدعلي صبور در نشست خبري كه امروز در فدراسيون سه‌گانه برگزار شد با بيان اينكه ذاتا به انتقاد، اعتقاد زيادي دارم، گفت: اگر سيستمي انتقادپذير نباشد و انتقادات را نبيند نمي‌تواند در سيستم مديريتي و عملكردش تحول به وجود بياورد و در اين ميان هيچ قشري به جز خبرنگاران نمي‌توانند اين انتقادات را ديده و براي مردم منعكس كنند.

وي در خصوص ورزش سه‌گانه گفت: اين رشته ورزشي از سال 1994 به المپيك راه يافت و در سال 2000 در المپيك سيدني اولين المپيكش را تجربه كرد و در بين معدود رشته‌هايي بود كه به خاطر مهيج بودن و جذابيتش به سرعت وارد المپيك شد. از سوي ديگر هم شمار بينندگان اين رشته بالا بوده و خودم به شخصه شاهد بودم در شهرهايي از جهان به خاطر اين رقابت جمعيت زيادي كار را تعطيل كرده و به تماشاي مسابقه سه‌گانه آمدند.

صبور يادآور شد: سه‌گانه در سال 1991 در آسيا و در سال 79 به صورت كميته‌اي زير نظر فدراسيون دووميداني در سال 82 به صورت انجمن آغاز به كار كرد كه البته اين انجمن هم در سال 85 به فدراسيون تبديل شد.

وي افزود: زماني كه اين فدراسيون را تحويل گرفتم تنها 48 ورزشكار نيمه‌فعال و فقط 8 هيات داشتيم و جالب اينكه از سال 78 تا 85 تنها سه مسابقه آن هم به صورت ناقص برگزار شده بود اما امروز 31 استان فعال داريم كه روساي هيات‌هاي آنها از بين مسئولان استان‌ها اعم از مقامات كشوري و لشكري انتخاب شده تا از امكانات مديريتي آنها بهره‌مند شويم كه انصافا در اين طرح موفق بوده‌ايم چرا كه اگر روساي هياتها نبودند با اين بودجه ناچيز كه از طريق كميته ملي المپيك و وزارت ورزش پرداخت مي‌شود امكان يك مسابقه هم وجود نداشت.

رئيس فدراسيون سه‌گانه تاكيد كرد: بر خلاف بسياري از رشته‌ها كه مي‌توان از 24 ساعت قبل از مسابقه محل رقابت را آماده كرد در سه‌‌گانه اين كار از سه ماه قبل انجام مي‌شود و براي هر مسابقه نيز 60 تا 80 ميليون تومان هزينه مي‌كنيم كه به همت روساي هيئت‌ها توانسته‌ايم هر ساله بين 6 تا 8 مسابقه را برگزار كنيم.

سردار صبور در ادامه نشست با ارائه آماري از تعداد مربيان و داوران داخلي و بين‌المللي مرد و زن تاكيد كرد: اقدامات انجام شده هرچند از نظر مجموعه خارج از فدراسيون قابل دفاع است اما از لحاظ بنده راضي‌كننده نيست چرا كه من يك آدم بلندپرواز هستم و هر جا هم كه كار كرده‌‌ام منشا تحولات بوده‌ام كه از جمله آنها مي‌توان به تربيت‌بدني نيروهاي مسلح و سيزم اشاره كرد. بنده براي فدراسيون سه‌گانه نيز برنامه پنجساله ارائه كرده‌ام كه به علت مشكلات مالي نتوانستيم كارها را طبق برنامه پيش ببريم. در حالي كه در بين 5 كشور برتر آسيا هستيم و حتي پتانسيل مدال آوري هم داريم.

رئيس فدراسيون سه‌گانه ادامه داد: اولين بار در سال 86 در رقابت‌هاي آسيايي شركت كرديم كه ورزشكار ما به رتبه 36 رسيد. اما در سال گذشته با وجود اينكه ملي‌پوشان ما با آب و هواي شرجي فيليپين آشنا نبودند توانستيم رتبه سيزدهمي را كسب كنيم كه اين نشان مي‌دهد اگر مربي خارجي داشته باشيم مي‌توانيم به پيشرفت قابل توجهي هم برسيم.

وي تصريح كرد: سه سال پيش با بهترين مربي جهان كه پرتغالي بود صحبت كرديم تا مربيگري ايران را بر عهده بگيرد. حتي اين مربي كسب مدال در المپيك 2016 را هم تضمين كرد كه با دستمزد 80 هزار يورويي وي موافقت نشد و اين در حالي است كه براي مدال برنز يك ورزشكار در المپيك صدها هزار دلار هزينه مي‌شود. در حال حاضر هم با سرمربي تيم ملي روماني ماهيانه 2220 دلار توافق كرده‌ايم و احساس مي‌كنيم مي‌تواند در كوتاه‌مدت اثرگذار باشد كه فعلا با اين بودجه هم موافقت نشده است. بنابراين معتقدم وقتي ابزار در دست نباشد موفقيت هم به دست نمي آيد.

صبور افزود: وزارت و كميته كمك كردند اما اين كمك‌ها نمي‌تواند انتظار مدال‌آوري را برآورده كند و حتي بارها تاكيد كرده‌ام كه اگر در سه‌گانه مدال مي‌خواهند بايد بيشتر هزينه كنند. امسال هم كميته ملي المپيك تا به امروز فقط 35 ميليون بودجه داده است و اين در حالي است كه يك اعزام به رقابت‌هاي جهاني داشتيم كه هزينه‌هاي بالايي را براي ما داشت و به نظر من با 35 ميليون تومان به واقع نمي‌توان كاري را انجام داد.

وي با بيان اينكه وزارت ورزش امسال تا حدودي بودجه خوبي به ما داده است كه هر چند آن هم كافي نيست و نيازهاي ما را برآورده نمي‌كند، عنوان كرد: يك رويكرد خوب از زمان حضور سرپرست جديد مي‌بينم. او در يك اقدام بسيار خوب بودجه نسبتا مناسبي را در اختيار ما قرار داد كه موجب اميدواري است.

رئيس فدراسيون سه‌گانه با گلايه از صدا و سيما گفت: انتظار دارم آنها در انعكاس اخبار سه‌گانه عملكرد بهتري داشته باشند چرا كه صدا و سيما يك رسانه ملي است و فقط مختص بعضي از ورزش‌ها نيست. واليبال و بسكتبال اگر توانستند خودنمايي كنند به خاطر توجه صدا و سيما بود و اگر اين رقابت‌ها هم پخش نمي‌شد امروز اين رشته‌ها اين اندازه تماشاگر نداشتند. الان هم سه‌گانه يكي از مهيج‌ترين ورزش‌ها در دنيا و حتي در مسابقه‌اي در نيوزلند 500 هزار نفر از نزديك يك رقابت سه‌گانه را تماشا كردند.

وي يادآور شد: اميدوارم سرپرست وزارت ورزش از مجلس راي اعتماد بگيرد چرا كه در يك ماه اخير صلاحيت‌هايي از خود نشان داد كه مي‌تواند موجب پيشرفت ورزش شود. البته قبلي‌ها هم تلاش كردند اما مسيرها مختلف بوده است. با اين حال از سرپرست جديد هم انتظار سياست‌گذاري دارم.

صبور افزود: در 5 رشته ورزشي كار كرده‌‌ام اما قسم مي‌خورم پولي كه براي فوتبال هزينه مي‌شود اسراف است. به عنوان يك كارشناس حرف دادكان را تاييد مي‌كنم كه گفته بود صد ميليون تومان هم براي اين ورزشكاران زياد است البته قبول دارم كه هر چقدر پول در ورزش هزينه شود كم است چون سلامت جامعه از كانال ورزش به دست مي آيد. اما ورزش تعريف دارد و قرار نيست همه فوتباليست شوند و برخي ها به رشته‌هاي ديگر علاقه دارند.

وي تصريح كرد: پرچم يك مملكت دو بار بالا مي‌رود، يك بار براي رئيس‌جمهور و يك بار هم براي يك ورزشكار و اين مسئله نشان مي‌دهد سطح توقع جامعه از يك ورزشكار اندازه يك رئيس‌جمهور است. حال شما فوتبال را ببينيد. آيا اين ورزشكاران ظرفيت پول زياد را دارند؟ كمتر فوتباليست هايي هم مثل علي دايي و مهدي مهدوي كيا مي‌توانند با ظرفيت باشند. بنابراين بايد سياست‌گذاري كرد و يك نفر بايد پيدا شود تا اين پول بيت‌المال را هدايت كند.

صبور گفت‌: يك سه‌گانه كار در هفته بيش از 60 كيلومتر مي‌دود، 50 كيلومتر شنا مي‌كند و 400 كيلومتر ركاب مي‌زند در حالي كه يك فوتباليست در يك مسابقه 6 كيلومتر مي‌دود و تازه استراحت هم مي‌كند و سه چهار بار هم خودش را زمين مي‌اندازد. خود من در زمين خاكي فوتبال بازي مي‌كردم و اين طور در زمين جان نمي‌كنديم. نمي خواهم به فوتباليست‌ها بي‌احترامي كنم اما بر اساس يك برنامه‌ريزي بايد ورزشكاران را تامين كرد چرا كه در يك سري رشته‌ها ورزشكاراني هستند كه با يك پفك به انتخابي تيم ملي رفته و قهرمان هم مي‌شوند اما در سه‌گانه بايد يك ورزشكار روزانه يك قابلمه بزرگ آبگوشت بخورد و اين تفاوت‌‌ها را نشان مي‌دهد.

در ادامه اين نشست سردار صبور اظهار داشت: قرارداد بازيكن ملي ما 4 ميليون تومان است و هر چقدر هم به مديران باشگاه‌هاي بزرگ از جمله سپاهان، استقلال و پرسپوليس تماس مي‌گيرم و مي‌خواهم در سه‌‌گانه هزينه كنند گوششان بدهكار نيست. هزينه يك تيم سه‌گانه بين 50 تا 60 ميليون تومان است و نكته تاسف‌برانگيز اينكه در حالي جمعه اولين مرحله ليگ آغاز مي‌شود كه هنوز 6 بازيكن ملي ما قرارداد ندارند. حالا شما 4 ميليون را با 1.5 ميليارد مقايسه كنيد. بنابراين معتقدم كه تنها خبرنگاران مي‌توانند اين رويه بد در فوتبال را به مردم منعكس كنند چرا كه مردم نمي‌دانند كه ما هم يك مهدي رحمتي داريم كه تنها قراردادش 4 ميليون تومان است.

وي افزود: با تمام مسئولان تيم‌ها از جمله رويانيان كه هم خوش‌تيپ است و خوش مصاحبه بارها صحبت كرده‌‌ام كه هيچ خروجي نداشته است.

در ادامه نشست سردار صبور در خصوص حضور شيرين گرامي به عنوان نماينده ايران در مسابقات آزاد لندن گفت: دو ماه پيش از اين ورزشكار نامه‌اي داشتيم كه ابراز علاقه كرده بود از طرف ايران در مسابقات جهاني لندن شركت كند. البته او در گذشته با نام ديگري از طرف لندن شركت مي‌كرد. ما همان زمان به وي يادآوري كرديم در سه‌گانه بانوان به خاطر محدوديت‌هايي كه وجود دارد فعاليت نداريم اما مي‌توانيم در دوگانه در خدمتش باشيم كه وي اصرار كرد مي‌تواند با رعايت تمام چارچوب‌هاي نظام جمهوري اسلامي در اين رقابت‌ها شركت كند. در همين راستا او عكس‌هايي انداخت و براي ما فرستاد كه تا حدود زيادي مورد تاييد بود با اين حال نياز بود به خاطر چسبندگي زيادي كه لباسش داشت، لباس‌هايش را ما تامين كنيم كه پس از پروسه‌اي ميزبان هم براي تامين شرايط ما توافقاتي را كرد.

وي تاكيد كرد: چون اولين بار بود اين كار انجام مي‌شد با يك احتياط خاص كار را آغاز كرديم. در هر صورت سير اداري طي شد و شب قبل از مسابقات ما موافقتمان را به وي اعلام كرديم كه در نهايت حركت فرهنگي خوبي شد كه بازتاب خوبي را هم به همراه داشت.

صبور در مورد مشكلات بخش بانوان گفت:‌ همين الان هم حتي در دوگانه مشكل داريم و در استاديوم‌ سرپوشيده هم كار بانوان سخت است. من اعلام مي‌كنم قرار نيست بانوان در خيابان دوچرخه سواري كنند تا موجب گمراهي جوانان شوند و حتي براي مسابقات بانوان حتي يك مرد هم حضور ندارد و در خيلي از موارد بسيج بانوان به ما كمك مي‌كند. با وجود همه اين سختي‌ها ورزشكار ما با حفظ تمام اصول و ارزش‌هاي الهي در مسابقات دوگانه جهان مدال نقره گرفت.

وي افزود: در اين مسابقات مادر يك ورزشكار مالزيايي كه دخترش با وضع زننده‌اي در رقابت‌ها شركت كرده بود با الگوگيري از ورزشكاران ما از ما خواست تا براي مسابقات سال آينده لباس‌هاي دخترش را تامين كنيم. بنابراين ما مي‌توانيم بنيانگذار دوگانه و سه‌گانه بانوان در بين كشورهاي اسلامي باشيم. البته در حال حاضر بنا نداريم براي سه‌گانه بانوان اقدامي انجام دهيم چون طراحي‌هاي خاص خودش را مي‌خواهد.

رئيس فدراسيون سه‌گانه عنوان كرد: سفارت انگليس براي حضور در اجلاس جهاني رواديدم را صادر نكرد كه به نظرم يك نوع بي‌اخلاقي بود، ضمن تشكر دوباره از ميزبان مسابقات آزاد لندن كه براي حضور ورزشكار زن ايراني امكانات را فراهم كردند بايد از مسئولان گلايه كنم و بخواهم كه سياست را در ورزش دخيل نكنند.

سردار صبور در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توان به سهميه المپيك دست يافت يا خير، گفت:‌ سهميه شرايطي دارد. از جمله مربي خارجي و اردوهاي خارجي. ضمن اينكه ورزشكار ما بايد خودش را باور كند اما در حال حاضر اين بودجه كفاف اين را هم نمي‌دهد كه نزديك سهميه شويم اما اگر وزارت و كميته محكم‌تر از گذشته كمك‌مان كنند مي‌توانيم تا سال 2016 به كسب سهميه اميدوار باشيم.

وي در پايان گفت: سرپرست وزارت ورزش دستور داد بر اساس نياز فدراسيون‌ها كارشناسي انجام شده و بودجه‌اي پرداخت شود كه ما هم بودجه‌ درخواستي را اعلام كرديم اما بر اساس نياز پرداخت نشد اما با اين حال اميدواركننده بود. به هيچ كدام از مسئولان سابق نگفته‌ام اميدوارم اما به صالحي‌اميري بسيار اميدوار هستم. در دو سال اخير يك ريال هم به هيچ هيئتي ندادم چون هيچ پولي ندادند كه بخواهم اين كار را انجام دهم.

منبع:فارس


منبع :فارس

تعداد بازدید : 777 - کد خبر : 1570 - تاریخ خبر : 31 شهريور 1392 - 17:17:5

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com