كميته بين المللي پارالمپيك وجود ۱۱ مدال در رقابت هاي پاراتراي‌اتلون در بازي هاي پارالمپيك ۲۰۲۴ پاريس را تاييد كرد

: :

:: كميته بين المللي پارالمپيك وجود ۱۱ مدال در رقابت هاي پاراتراي‌اتلون در بازي هاي پارالمپيك ۲۰۲۴ پاريس را تاييد كرد

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تراي‌اتلون و به نقل از تراي‌اتلون جهاني؛ كميته بين المللي پارالمپيك (IPC) اعلام كرده است كه بازي هاي پارالمپيك پاريس ۲۰۲۴ داراي ۱۱ مدال در بخش پاراتراي‌اتلون خواهد بود و ۱۲۰ ورزشكار به عنوان سهميه پاراتراي‌اتلون حصور خوهند داشت كه اين تعداد۴۰ نفر بيشتر از بازي هاي پيشين در توكيو ۲۰۲۰ است.

اين اعلام پس از تاييد هيئت اجرايي IPC در مورد برنامه مسابقات، مدال نهايي و سهميه ورزشكاران براي بازي هاي پارالمپيك بعدي پس از مشورت و مذاكره طولاني با فدراسيون هاي بين المللي صورت گرفته است. در خصوص پاراتراي‌اتلون، رويدادهاي مدال كه IPC با پيشنهاد تراي‌اتلون جهاني تأييد كرده است عبارتند از: PTWC، PTS2 ،PTS3 PTS4، PTS5 و PTVI در بخش مردان و PTS3 PTS2، PTS4، PTS5 و PTVI در بخش زنان كه در مجموع سه رويداد مدال بيشتر از بازي هاي توكيو ۲۰۲۰ است.

در مورد سهميه ورزشكاران نيز IPC اختصاص ۵۴ ورزشكار مرد (۱۸ نفر بيشتر از توكيو)، ۵۰ زن (۱۴ بيشتر از توكيو) و ۱۸ سهميه ديگر براي دعوت نامه ها، بدون جنسيت از پيش تعيين شده و در مجموع ۱۲۰ ورزشكار پاراتراي‌اتلون را در رقابت در بازي پارالمپيك پاريس ۲۰۲۴ تاييد كرده است. در توكيو ۲۰۲۰ در مجموع ۸۰ شاهد حضور ۸۰ ورزشكار پاراتراي‌اتلون بوديم كه در ۸ رويداد مدال با هم رقابت كردند.

ماريسول كاسادو، رئيس تراي‌اتلون جهاني و عضو كميته بين‌المللي المپيك، در اين خصوص گفت: «ما از اين تصميم خرسنديم، چرا كه ثابت مي‌كند پاراتراي‌اتلون يكي از ورزش‌هاي كليدي در برنامه پارالمپيك است، و ما به افزايش تعداد رويدادها و تعداد شركت‌كنندگان ادامه مي‌دهيم. تراي‌اتلون جهاني اميدوار بود كه كلاس‌هاي 6 + 6 پاراتراي‌اتلون را در پارالمپيك كسب كند. با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته، متاسفانه يكي از رويدادهاي زنان بر اساس الزامات دفترچه راهنماي IPC، در برنامه گنجانده نشد. اما ما همه گزينه‌ها را بررسي خواهيم كرد تا بتوانيم فرصتي را براي ورزشكاران زن در همه كلاس‌هاي ورزشي فراهم كنيم تا بتوانند موفق به حضور در بازي هاي پاريس ۲۰۲۴ شوند.»

بر اساس اين‌گزارش در بازي‌هاي پارالمپيك ۲۰۲۴ پاريس حداكثر ۴۴۰۰ ورزشكار پارالمپيك حصور خواهند يافت كه در ۵۴۹ رويداد مدال در ۲۲ رشته ورزشي پارا رقابت خواهند كرد. از اين تعداد رويداد مدال، ۲۳۵ مدال براي زنان خواهد بود كه ۸ مورد بيشتر از توكيو ۲۰۲۰ است.


منبع :

تعداد بازدید : 133 - کد خبر : 123371 - تاریخ خبر : 28 آبان 1400 - 19:21:56

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com