تراي‌اتلون كشور مسير درستي را در پيش گرفته و با قدرت به سمت جلو در حال حركت است.

: : رنجكش رئيس كميته فني:

:: تراي‌اتلون كشور مسير درستي را در پيش گرفته و با قدرت به سمت جلو در حال حركت است.

رئيس كميته فني فدراسيون در آستانه برگزاري مسابقات تراي‌اتلون قهرماني آسيا در خصوص حضور تيم ملي در اين مسابقات ، اردوهاي برگزار شده با روابط عمومي فدراسيون به گفت و گو پرداخت و نكاتي را در مورد فعاليت هاي فدراسيون عنوان كرد:

فرامرز رنجكش در خصوص مراحل آماده سازي و حضور تيم ملي كشور در مسابقات تراي‌اتلون قهرماني آسيا كه تا چند روز آينده در شهر هاتسوكائيچي ژاپن برگزار خواهد شد، گفت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به شرايط كرونا در كشور و به تعطيلي مراكز ورزشي و عدم امكان تمرين ورزشكاران در شهر هاي محل اقامت خود به علت فقدان دسترسي به ورزشگاه ها، به ويژه استخر، فدراسيون با وجود همه مشكلات ناشي از كرونا در اولين فرصت ممكن، اردوي متمركز تيم ملي را از آذر ماه سال ۹۹ در مجموعه ورزشي آزادي تهران بر پا نمود و به مدت ۴ ماه تا اعزام تيم ملي به مسابقات قهرماني آسيا به صورت مداوم و منظم و با رعايت كليه پروتكل هاي بهداشتي ادامه داد. در اين مدت ۵ ملي پوش دعوت شده به اردو تمرينات خود را به صورت اختصاصي با برنامه هاي سرجيو سانتوز و تحت نظارت وي، با جديت و با رعايت تمام موارد بهداشتي پيگيري كردند. آقايان امرالهي و وحيد كشاورز به عنوان دو مربي تمرين دهنده نيز به صورت شبانه روزي و در تمام مراحل تمرين و همراه و هميار ورزشكاران بودند.

وي در خصوص تفاوت هاي ايجاد شده در اين اردو با اردوهاي سابق تيم ملي در سال هاي گذشته اظهار داشت: اردو در شرايط بسيار مطلوبي در خوابگاه شماره يك مجموعه ورزشي آزادي تهران آزادي برگزار شد و تغييرات مثبت و شايان ذكري با اردوهاي برگزار شده رد سال هاي گذشته داشت، از جمله مواردي كه مي توان به آن اشاره كرد: حضور ماساژور براي اولين بار در كنار ملي پوشان بود كه در جهت ريكاوري بسيار مثمر ثمر بود و تاييد و رضايت اردونشينان را به همراه داشت. نكته ديگري كه در سال هاي قبل در اردوهاي تم ملي ديده مي شد، منوي غذاي ملي پوشان بود كه اختياري نبود و انتخاب ملي پوشان در آن نقشي نداشت. اما خوشبختانه در اين اردو منوي غذاي ورزشكاران بنا به طبع و ميل آنان و با انتخاب و ذائقه خودشان تدارك ديده مي شد. مورد ديگر پرداخت حقوق به ملي پوشان است كه در دوره مديريت فعلي فدراسيون از سال ۹۸ به ورزشكاران تيم ملي به صورت منظم پرداخت مي گردد.

رئيس كميته فني فدراسيون در خصوص مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن و دلايل عدم برگزاري مسابقات رده جوانان و اميد در اين رويداد نيز عنوان كرد: باتوجه به برگزاري بازي هاي المپيك در كشور ژاپن، اين كشور اعلام كرد كه مسابقات قهرماني آسيا تنها در رده بزرگسالان برگزار خواهد شد چرا كه اين مسابقات حكم گزينشي المپيك را نيز دارد و رده اميد و جوانان مسابقات تراي‌اتلون قهرماني آسيا به كشور قزاقستان رسيد. ضمن اين كه به اين دليل به علت شيوع ويروس كرونا، به اين ترتيب تعداد ورزشكاران شركت كننده نيز كاهش خواهد يافت. به علت شرايط فوق العاده خاص كرونا كسب تجربه براي برگزاري بازي هاي المپيك كشور ژاپن در ابتدا در نظر داشت ۱۴ روز قرنطينه را قبل از برگزاري مسابقات براي ورزشكاران به اجزا در آورد كه در نهايت به قرنطينه ۳ روزه و چندين مرحله تست رسيدند كه بعد از انجام دو نوبت تست ورزشكاران مي توانند براي انجام تمرينات از قرنطينه خارج شوند.

وي در مورد حضور ملي پوشان كشورمان در اين مسابقات تصريح كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده فدراسيون مسابقه تراي‌اتلون نخبگان كشور در مسافت استاندارد، اواسط اسفند ماه در جزيره هرمز با حضور برترين هاي ترا‌‌ي‌اتلون كشور برگزار شد كه نتيجه اين مسابقه و تمرينات و ركوردهاي كسب شده درون اردويي با نظر سرجيو سانتوز ملاك انتخاب نفرات اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا بود. بدين ترتيب امين سقايي و علي رضواني ملي پوشان اعزامي كشورمان پس از پشت سر گذاشتن ۴ ماه اردوي منسجم و منظم راهي مسابقات قهرماني آسيا شدند. رضواني و سقايي هر دو از بهترين و با تجربه ترين ورزشكاران كشور و در رده سني اميد هستند كه به عنوان ورزشكار بزرگسال در اين مسابقات شركت خواهند كرد كه اين جوان گرايي از طرف فدراسيون با هدف آماده سازي ورزشكاران براي آينده انجام شد. اميدواريم كه اين دو ورزشكار شايسته كشورمان با كسب نتايج خوب و موفقيت از اين مسابقات برگردند.

رئيس هيئت استان آذربايجان شرقي در خصوص فعاليت هاي اجرايي فدراسيون در سال گذشته اظهار داشت: فدراسيون در سال ۹۹ با توجه به شرايط وخيم كرونا كه تمام دستگاه ها و نهادها را درگير كرده بود و عملا تمام باشگاه ها و مراكز ورزشي و فضاهاي تميرني را به تعطيلي كشانده بود، با برنامه ريزي هاي منظم و سنجيده، در بخش برگزاري مسابقات قهرماني كشور، نخبگان، ليگ و كاپ آزاد در رده هاي مختلف سني، در بخش آموزش و برگزاري دوره هاي متنوع آنلاين، فعاليت هاي پژوهشي، تاليف آئين نامه هاي اجرايي و كتاب هاي كاربردي اين رشته، عملكرد مطلوبي از خود نشان داد.

رنجكش در مورد مسابقات برگزار شده در كشور در سال ۹۹ نيز اظهار داشت: با توجه به شرايطي كه كرونا در كشور ايجاد كرده بود و پيشتر به آن اشاره كردم، اكثر هيئت هاي كشور به علت تعطيل بودن باشگاه ها و استخرها، امكان انجام تمرينات تيمي را براي ورزشكاران خود نداشتند و غالب تمرينات ورزشكاران به صورت انفرادي انجام مي شد و با توجه به اينكه استخر براي تمرين و دسترسي به آب براي برگزاري مسابقات تراي‌اتلون امكان پذير نبود، فدراسيون در سال ۹۹ براي حفظ انگيزه ورزشكاران و براي بي اثر نشدن تمرينات آن ها مسابقات قهرماني كشور دواتلون را در چند نوبت برگزار كرد كه اولين مسابقات در شهر تبريز به تحت عنوان قهرماني نخبگان كشور در دو بخش آقايان و بانوان برگزار شد. اولين مرحله ليگ دواتلون آقايان و بانوان نيز همزمان با مسابقات نخبگان در تبريز برگزار شد و مسابقات كاپ آزاد هم براي ورزشكاران در دره هاي مختلف سني برگزار شد. برگزاري اين مسابقات با رعايت كليه پروتكل هاي بهداشتي و با رعايت تمام قوانين و دستورالعمل هاي تراي اتلون جهاني و از هر نظر تلاش شد تا در حد امكان كاملا مشابه رويدادهاي بين المللي برگزار گردد كه بازتاب رسانه اي و خبري مطلوبي هم داشت. همچنين مسابقات قهرماني نونهالان و نوجوانان در شهر كرمانشاه برگزار شد كه با توجه به غير فعال بودن اكثر شهرستان ها در شرايط كرونا با مشاركت خوب ورزشكاران هم در بخش آقايان و هم در بخش بانوان برگزار شد. و بعد از اين هم مسابقات قهرماني كشور سه رده سني جوانان، اميد بزرگسالان در اصفهان برگزار شد كه خيلي منسجم تر و منظم تر از سال هاي قبل برگزار شد.

رئيس كميته فني فدراسيون در مورد كيفيت و تفاوت برگزاري مسابقات در سال هاي گذشته و مسابقات يكي دو سال اخير گفت: همواره سعي شده كه مسابقات در سطح مطلوب برگزار گردد و با توجه به امكانات و شرايط روز به روز پيشرفت كرده و به وضعيت فعلي رسيده است. در گذشته هميشه تاكيد مي شد كه مشابقات در مسافت استاندارد برگزار گردد كه اين مستلزم پيدا كردن مسيرهاي متفاوت و خاصي بود كه در همه كشور امكان دسترسي به آن نبود و بيشتر مواقع با مشكل مواجه مي شديم. اما اكنون با همفكري مسئولان فدراسيون و كميته فني به اين نتيجه رسيديم كه با برگزاري مسابقات متنوع مي شود انگيزه ورزشكاران را بالا برد. به عناون مثال مسابقات دواتلون، آكواتلون، دواتلون سالني كه براي اولين بار در سال ۹۸ برگزار شد، تراي‌اتلون اسپرينت، مسابقات ايندور دواتلون كه در برنامه هاي سال آتي فدراسيون قرار دارد و مسابقات پاراتراي اتلون كه در اولويت برنامه هاي فدراسيون قرار دارد و اين تنوع در برگزاري مسابقات پيشرفت بسيار زيادي نسبت به گذشته دارد و جذابيت دوچنداني را به مسابقات فدراسيون بخشيده است. هم چنين از نظر تجهيزات و امكانات برگزاري مسابقات با تاكيد دكتر گودرزي تلاش كرديم خودمان را به استانداردهاي بين المللي و قوانين جهاني تراي‌اتلون نزديك كنيم. بويژه در بخش فضاسازي مسابقات در سال هاي گذشته از داربست و بالن براي فضا سازي خط پايان و آماده سازي مسير مسابقات استفاده مي كرديم اما الان با استفاده از امكانات استاندارد و بهتر مطابق با قوانين بين المللي تراي‌اتلون، سهولت برگزاري مسابقات بيشتر شده و نظم برگزاري در كنار جلوه بصري بيشتر، منجر به جذابيت بالاي مسابقات شده و اشكالات و ايرادات تكنيكيدر برگزاري رويداد به شدت كاهش پيدا كرده است.

وي در مورد جذب ورزشكار و افراد جديد به اين رشته هم اظهار داشت: مسئوليت اول در اين زمينه به هيئت هاي استاني بر مي گردد. به طوري كه دست اندركاران هيئت ها مي توانند با برگزاري دوره هاي آموزشي و برگزاري رويدادهاي متعدد و متنوع، بين ورزشكاران رقابت بوجود بياورند، كه اين امر موجب رشد ورزشكاران نخبه در سطح استان مي گردد و اين ورزشكاران مي توانند با ادامه تمرينات زير نظر مربيان برجسته استان ، پله هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي كنند و با تعيين هدف و اراده و حفظ تمركز به بالاترين سطح ورزش كشور و تيم ملي راه پيدا كنند. ورزشكاران بايد خود مسير پيشرفت انتخاب كنند و با حمايت مسئولان هيئت و ورزش استان خود به راهشان ادامه دهند و در پله هاي بالاتر وظيفه فدراسيون خواهد بود تا از اين ورزشكاران حمايت كنند. يكي از اتفاقات خوبي كه در دوران كرونا اين بود كه هيئت هاي استاني مسابقات خوب و متفاوتي را در سطح استان ها برگزار كردند كه اين نويد را به ما مي دهد كه استان ها با برگزاري مسابقات جذاب مي توانند گام بلندي در رشد و توسعه اين رشته بردارند و راه را براي جذب افراد جديد باز كنند.

فرامرز رنجكش در مورد حمايت از ورزشكاران تيم ملي عنوان كرد: در مورد حمايت از تيم ملي موارد بسياري مي توان نام برد كه مي تواند انگيزهزيادي به ورزشكاران تيم ملي و تلاش ساير ورزشكاران براي رسيدن به تيم ملي گردد، مواردي از قبيل برگزاري اردوهاي منظم براي ورزشكاران تيم ملي براي افزايش آمادگي ملي پوشان، پرداخت حقوق و حق الزحمه به ورزشكاران ملي پوش، كه در دوره ي مديريت جديد فدراسيون به صورت منظم پرداخت مي شود. برگزاري اردوهاي برون مرزي مورد ديگري است كه در حال حاضر با توجه به هزينه بر بودن و شرايط كرونا كمتر امكان اجرا دارد اما مي شود در كشورهاي مجاوز در صورتي كه شرايط كرونا اجازه دهد برگزار شود كه مي تواند انگيزه زيادي به ورزشكاران ملي پوش بدهد. برگزاري كلاس هاي توجيهي و آموزشي براي ورزشكاران ملي پوش، برنامه ريزي هاي بلند مدت و كوتاه مدت براي حضور ورزشكاران در مسابقات كه بتوانند براي مسابقات يك سال آينده هدف گذاري و برنامه ريزي كنند.

رنجكش در پايان با توجه به لزوم حفظ انسجام و و ايجاد فضاي رواني مناسب در اين رشته از لزوم حمايت معنوي و روحي از ملي پوشان سخن گفت و افزود: از تمام كساني كه در اين رشته بودند و هستند و خودشان را عضوي از جامعه تراي‌اتلون مي دانند مي خواهم كه با پرهيز از فضاسازي هاي تخريب كننده و انتقاد سازنده از فعاليت هاي فدراسيون و ارائه پيشنهادات مفيد باعث پيشرفت و بهبود عملكرد فدراسيون شوند و از تخريب زحمات دست اندركاران و تلاشگران تراي اتلون كشور جلوگيري كنند و اگر هم علاقه اي به اين رشته ندارند و نمي خواهند كمكي انجام دهند به عنوان برادر كوچكتر توصيه مي كنم وارد رشته هاي ديگر شوند. چون رشته تراي اتلون مسير درستي را در پيش گرفته و با قدرت به سمت جلو در حال حركت هست و انتقادات غير سازنده مي تواند زحمات دست اندركاران را از بين ببرد. اين رشته به افرادي احتياج دارد كه در اين توسعه و پيشرفت آن هميار و همراه و كمك فدراسيون باشند.


منبع :

تعداد بازدید : 197 - کد خبر : 113220 - تاریخ خبر : 1 ارديبهشت 1400 - 22:5:11

انتهای خبر / فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران ( www.IRTriathlon.ir )

ارسال نظرات

شما میتوانید در صورت تمایل نظر خود را  در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید.


متن پیام
 

     
پیامی برای این مطلب وجود ندارد.

وزارت ورزش و جوانان
كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران
كنفدراسيون سه گانه آسيا
اتحاديه بين المللي سه گانه

 

روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه ج .ا.ا

تلفن تماس : 22761093 (21) 98+ ، 22761868 (21) 98+

دور نگار : 22761753 (21) 98+

 پست الکترونیک : Triathlon@msy.gov.ir

آدرس : خیابان پاسداران ، بهارستان هشتم،پلاک 19 طبقه 1

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به فدراسیون ورزش سه گانه می باشد. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.                                طراحی و اجرا :Sodagar.gh@gmail.com